A sikeres vállalkozás alapjai, avagy 50 fillérért nem lehet aranyhalat kapni… |
2010. október 04. hétfő, 03:00 |
…és egy ingyenes cégjegyzék önmagában semmit sem ér, ha nem használja ki okosan az ember az üzleti partner keresésben! 5 tipp, hogy tud Ön is bevételt elérni egy üzleti közösség vagy cégtár segítségével.
1. Ne csak új vevőt, inkább új kapcsolatokat keressJóval többet ér egy partner, aki ajánl két vevőt, mint egy vevő önmagában – nem kell matekzseninek lenni, hogy lássuk ennek az állításnak az igazságát. Ehhez viszont egyszerűen gondolati váltásra van szükség: ha nem azzal indulunk neki egy ingyenes cégtárnak, hogy most itt akit megkeresek, vevő KELL legyen, sokkal sikeresebbek lehetünk. Képzelje csak el, ha a Coca-Cola csak akkor és csak azoknak akarna hirdetni, akik éppen akkor szeretnének vásárolni üdítőt, mekkora lenne a piaci részesedése? Nem véletlen, hogy gyűjtik azokat maguk köré, akik majd potenciális fogyasztók lesznek, ráadásul még magukhoz hasonlókat gyűjteni is tudnak! 2. Kiáramlás = bevételMinél többször tudunk célirányosan a potenciális ügyfél felé kommunikálni, annál nagyobb az esélye, hogy ténylegesen elérjük a célt, és bevételt realizálhatunk. Ehhez érdemes megkeresni minden olyan közösségi portál, üzleti portál, üzleti közösségi oldal, szakmai tudakozó által kínált lehetőséget, ahol valóban lehet érdemben kapcsolatot teremteni a célpiaccal! Az a nyerő kombináció Önnek, ahol az Ön célpiaca elérhető, mégsem kell magas közzétételi díjat fizetni, ha az ember szeretne hirdetést, ajánlatot publikálni. 3. A profit a partnereknél hever – csak kommunikálni kell hozzáAz üzleti kapcsolatok lényege a kommunikáció. Indulhat hideghívással, konferencián megismerkedve, hirdetés útján – a lényeg, hogy csak akkor derül ki, kiből lesz valóban vevő, ha elkezdünk gondolatokat cserélni a célpiaccal. Jó példa erre minden vidéki partner, akik általánosságban mondva nyitottabbak, szívesebben és türelmesebben beszélnek át minden olyan területet, ahol kapcsolódási pont lehet – ezt érdemes eltanulni. Nem egyszer voltam már olyan helyzetben, ahol addig-addig beszélgettünk a másik féllel, amíg ki nem derült, hogy folyamatos teljesítéssel is fogunk tudni együttműködni. 4. Értékesítési tudás nélkül mit sem érnek az ügyfélszerzési kísérletekAhhoz, hogy az ember kapcsolatokat építsen, eleget kommunikáljon a célpiaca felé, és addig-addig egyeztessen egy potenciális partnerrel, amíg eredményes nem lesz a kommunikáció, egy fontos megelőző lépés szükséges: felkészülni minderre, megtanulni a szükséges fogásokat. 5. Rendszeres munka termel rendszeres hasznotVégső soron a lényeg: minden lehetőség annyit ér, amennyit kihoz belőle az ember! Azaz folyamatosan dolgozni kell azon, hogy elegendő eredményt érjünk el. A gazdaságos marketing olyan, mint az aranyásás: folyamatosan keresni kell a lehetőségeket, „rámozdulva” minden aranynak látszó dologra, vagyis minden potenciális vevőre.
A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket. |