Zanzibár üzleti vállalkozás |
2010. október 27. szerda, 03:00 |
Ha a szelet nem tudod mozgatni, mozgasd a vitorlát, tartja egy régi közmondás Afrika délkeleti partjainál, a zanzibári halászok körében. Mit jelent ez 2010-ben egy magyar kisvállalkozó életében, a marketing és értékesítés területén? Bár azt írhatnám, hogy helyszíni oknyomozó riportot folytattam Tanzániában, de álljanak itt pusztán a hasznosítható tények az élménybeszámoló helyett.
A kerítésen belüli üzleti lehetőségekRengeteg cégvezetőtől hallottam már, hogy (színpreferencia nélkül) a „kormány”, az „adóhivatal”, a „multik”, a „tisztességtelen konkurencia” megnehezítik a cégük sorsát, nem lehet sikeres vállalkozás alapjait ilyen időszakban lefektetni. Természetesen ezekben sok igazság van, mégis adja magát a kérdés: mivel ezekre nehezen vagyunk közvetlen ráhatással, mit tudunk tenni mégis, hogy jól menjenek a dolgok és profitot termeljen a cég? Értelemszerűen nincs ráhatásunk a szélre, hiszen az olyan természeti elem, mely meghaladja a közvetlen lehetőségeinket. Ebben az esetben a vitorlákat érdemes beállítani a siker érdekében. Mik azok, amik a kerítésen belüliek, azaz amelyekre tényleges ráhatásunk van? A teljesség igénye nélkül ezek lehetnek: A munkatársak
A cég
A vezetés
Ezek bármelyike lehet olyan vitorla, melyet beállítva repíteni fogja a cég hajóját még akkor is, ha a szél önmagában nem optimálisan fújna.
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|