Relatív üzleti fölény |
2010. október 29. péntek, 03:00 |
Rövid idő alatt átütő erejű akció – erre mondják az amerikai haditengerészetnél, hogy RS (relative supremacy, azaz szabad fordításban relatív fölény). Ez azt jelenti, hogy ha pl. egy kis létszámú, de ütőképes harci alakulat támad meg egy jól védett objektumot, akkor összehangolt akcióval képesek a helyzethez képest fölénybe kerülni és legyőzni az ellenfelet. A Bibliából is ismert Dávid és Góliát-példához hasonló gondolkodás megszívlelendő egy mikro- vagy kisvállalkozás életében is, ha nagyobb, erősebb és gazdagabb versenytársai ellen kíván életképes marketinget és értékesítést folytatni.
A kerítésen belüli üzleti lehetőségekSokunk piacán jellemző, hogy finoman szólva nem mi vagyunk az egyeduralkodók: egy potenciális új vevő akár számos lehetőséget is fontolóra vehet, melyik céget válassza, hová vigye a bevételt (és gazdaságos működés esetén a profitot). Egy kis cég beszerzési árakban, hozzáadott szolgáltatásban és az üzleti partner keresés során alkalmazható reklámtevékenységben sokszor ütközik abba, hogy fizikailag nem tudja felvenni a versenyt az olcsóbb és hatékonyabb, vagy éppen a gazdagabb és több lehetőséggel bíró versenytársakkal. Mi következik ebből? Ötletroham a bevételekértNem, még csak véletlenül sem a gazdasági helyzet és a konkurencia miatti örökös panaszkodás, azt hagyjuk meg azoknak, akik nem akarnak túlélni a piacon. Induljunk ki abból, hogy szeretnénk hosszú távon ringben maradni, és eredményes bevételszerző tevékenységet folytatni. Az első pont a találékonyság: ránk, magyarokra eleve jellemző, hogy kilátástalan helyzetekben is olyan „jég hátán is megélni képes” ötletekkel állunk elő, melyek segítségével igazi vészhelyzeteket is át tudunk élni. Pl. fogjon össze közvetlen – Önhöz hasonlóan kicsi – versenytársaival, hogy együttesen komolyabb beszerzési és ügyfélszolgálati erőt képviseljenek! Találjon ki olyat, ami egyáltalán nincs másnál, amiben unikum lehet piacán! Az egyik ismert, tradicionális hazai alkoholmárka is ezt tette, amikor a konzervatív, apáról fiúra szálló, gyomorra hatékony rövidital mellett bevezette annak a bulizáshoz, akár hölgyeknek is elengedhetetlen „hosszú” testvérét. Követték persze előbb-utóbb, mégis: aki először lép, azé az előny! Vonja be ügyfeleit az üzletmenetbe, kérje ki tanácsukat! Nagy általánosságban az emberek jobb szeretik hallatni a hangjukat, mint pusztán egy olcsó tömeges beszerzési ponton áthaladó kis hangyákként viselkedni. Kérje ki véleményüket, éreztesse velük, mennyire fontosak személy szerint Ők, a Vevők! Akárhogy is legyen, mindezek alapja egyértelműen az, hogy csináljon felmérést, mit talál meg piaca már most is a versenytársaknál, és mit nem – mit hiányolnak? Ezt szolgáltatva igazi réspiacra törhet be, amelyen (eleinte) egyeduralkodóként élhet túl stabilan.
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket. Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait? VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG! KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
|