Üzlet és Hufnágel Pisti |
2011. március 10. csütörtök, 03:00 |
Érezte már úgy valaha, hogy egy másik piacon, egy más területen sokkal könnyebben menne a marketing, az üzleti partnerkeresés, egyszerűbben jönne a bevétel? Tisztelet a kivételnek, de azt gondolom, minden cégtulajdonos életében előfordul, hogy nehezebben mennek a dolgai, és ezért elkezd másokat „irigyelni”. Egy biztos: a „ha a Hufnágel Pistihez mentem volna feleségül” érzés kezd eluralkodni rajtunk, gyorsan nézzük végig saját cégünkben az alábbi ellenőrzőlistát! Üzlet-erősítő lista1. A termékünkkel, szolgáltatásunkkal minden rendben van?Ez a leglényegesebb kérdés, hiszen minden értékesítés és minden elégedett ügyfél alapja az, hogy olyat adjunk vevőiknek, amire valóban szükségük van. Ellenőrizze le a piackutatási adatokat, hogy aktuális igényeket szolgál-e ki cége! Amennyiben azt látja, hogy már változott a piac ízlése, gyorsan változtasson! Illetve vizsgálja meg a vevői reklamációkat, mivel találkoznak visszatérően az elmúlt 3-6 hónapban, mit kell kezelni! 2. ÉrtékesítésEz egyrészt egy mennyiségi kérdés: vannak-e olyan munkatársai, akik azért felelnek, hogy új vevőket hozzanak be, vagy a régiekkel ápolják a kapcsolatot. Másrészt, ami a lényeges, az az, hogy ezek az emberek elég jók-e ebben? Azaz hatékonyan tudnak értékesíteni? Ha pedig kialakult a metódus, amivel sikeresen tud értékesíteni akár csak egy ember, jöhet a következő kérdés: elegen vannak az értékesítői? Hiszen ha megy az ügyfélszerzés, elindult a dolog, akkor a bevétel növelése érdekében fontos növelni az azért felelős emberek számát. 3. AjánlásokKap cége rendszeresen ajánlásokat az ügyfeleitől? Ha nem, miért nem: azért, mert nincs, aki kérje, vagy azért, mert vevői nem adnak szívesen Önöknek ajánlásokat? 4. Versenytárs-vizsgálatVan a saját piacán olyan versenytárs, aki etikus, és jobban mennek a dolgai, mint Önnek? Ha igen, mit tesz ő, amit Ön nem, mit érdemes átvenni tőle? A sikeres és működő akciókat érdemes másolni, és a legtöbb piacon mindenki jobban jár, ha van kevés jól működő cég, mint ha van egy kimagasló, és sok kókler. Utóbbi esetben ugyanis a jól működő cégnek meg kell küzdenie azzal is, hogy páran folyamatosan járatják le azt a termékkört, szolgáltatási kört, amivel ő foglalkozik. Ezért neki is érdeke lehet, hogy segítsen egy hozzá hasonlóan etikus gondolkodású cégnek megerősödni. Bár ez elvetemülten hangozhat, mégis: érdemes személyesen megkeresni egy ilyen jó példát, és konzultálni vele! Németh Zoltán |