Üzlet és Hufnágel Pisti Nyomtatás
2011. március 10. csütörtök, 03:00

Lépéselőny/Cégvezetés: Mit tegyen, amikor egy másik cég vezetőjét kezdi irigyelni?Érezte már úgy valaha, hogy egy másik piacon, egy más területen sokkal könnyebben menne a marketing, az üzleti partnerkeresés, egyszerűbben jönne a bevétel? Tisztelet a kivételnek, de azt gondolom, minden cégtulajdonos életében előfordul, hogy nehezebben mennek a dolgai, és ezért elkezd másokat „irigyelni”. Egy biztos: a „ha a Hufnágel Pistihez mentem volna feleségül” érzés kezd eluralkodni rajtunk, gyorsan nézzük végig saját cégünkben az alábbi ellenőrzőlistát!


Üzlet-erősítő lista

1. A termékünkkel, szolgáltatásunkkal minden rendben van?

Ez a leglényegesebb kérdés, hiszen minden értékesítés és minden elégedett ügyfél alapja az, hogy olyat adjunk vevőiknek, amire valóban szükségük van. Ellenőrizze le a piackutatási adatokat, hogy aktuális igényeket szolgál-e ki cége! Amennyiben azt látja, hogy már változott a piac ízlése, gyorsan változtasson! Illetve vizsgálja meg a vevői reklamációkat, mivel találkoznak visszatérően az elmúlt 3-6 hónapban, mit kell kezelni!

2. Értékesítés

Ez egyrészt egy mennyiségi kérdés: vannak-e olyan munkatársai, akik azért felelnek, hogy új vevőket hozzanak be, vagy a régiekkel ápolják a kapcsolatot. Másrészt, ami a lényeges, az az, hogy ezek az emberek elég jók-e ebben? Azaz hatékonyan tudnak értékesíteni? Ha pedig kialakult a metódus, amivel sikeresen tud értékesíteni akár csak egy ember, jöhet a következő kérdés: elegen vannak az értékesítői? Hiszen ha megy az ügyfélszerzés, elindult a dolog, akkor a bevétel növelése érdekében fontos növelni az azért felelős emberek számát.

3. Ajánlások

Kap cége rendszeresen ajánlásokat az ügyfeleitől? Ha nem, miért nem: azért, mert nincs, aki kérje, vagy azért, mert vevői nem adnak szívesen Önöknek ajánlásokat?
Az előbbi ok személyzeti kérdés: nevezzen ki egy felelőst erre, akinek csak az a feladata, hogy a vevőkkel tartsa a kapcsolatot, és (kicsit a fenti 1. ponthoz visszacsatolva) elégedettségüket vizsgálva ajánlásokat kérjen tőlük. A második ok már lehet, hogy képzés kérdése (azaz ha az, aki kéri, nincs felkészítve rá, hogy tudja ezt eredményesen megtenni, az eredményezheti azt, hogy elmaradnak az ajánlások), vagy a fenti 1. pontra ismét visszautalva elégedetlenség okozza ezt?

4. Versenytárs-vizsgálat

Van a saját piacán olyan versenytárs, aki etikus, és jobban mennek a dolgai, mint Önnek? Ha igen, mit tesz ő, amit Ön nem, mit érdemes átvenni tőle? A sikeres és működő akciókat érdemes másolni, és a legtöbb piacon mindenki jobban jár, ha van kevés jól működő cég, mint ha van egy kimagasló, és sok kókler. Utóbbi esetben ugyanis a jól működő cégnek meg kell küzdenie azzal is, hogy páran folyamatosan járatják le azt a termékkört, szolgáltatási kört, amivel ő foglalkozik. Ezért neki is érdeke lehet, hogy segítsen egy hozzá hasonlóan etikus gondolkodású cégnek megerősödni. Bár ez elvetemülten hangozhat, mégis: érdemes személyesen megkeresni egy ilyen jó példát, és konzultálni vele!

Ezeket a lépéseket csinálja végig, és fel fog lendülni üzlete – és Ön lesz Hufnágel Pisti másoknak :-)

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora

Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?
A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partnerkeresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a  bevétel  és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció  terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.