Új, olcsó = jó? Nyomtatás
2011. július 07. csütörtök, 00:00
A cégvezetők számára minden kiadás felér egy kisebb fájdalommal – ezért aztán folyamatosan törekszünk rá, hogy alapanyagainkat és alvállalkozóinkat keretek között tartsuk, sőt, ha lehet, csökkentsük ezeket a kiadásokat. De minden esetben az olcsóbb a jobb

A cégvezetők számára minden kiadás felér egy kisebb fájdalommal – ezért aztán folyamatosan törekszünk rá, hogy alapanyagainkat és alvállalkozóinkat keretek között tartsuk, sőt, ha lehet, csökkentsük ezeket a kiadásokat. De minden esetben az olcsóbb a jobb?

Előre vagy hátra?

Találkoztam régebben egy pénzügyi tanácsadóval, akinek fontos volt, hogy egy telemarketinges kollégája egyeztesse számára az időpontokat (kinek ne lenne fontos ez, aki értékesít?). A sors úgy hozta, hogy beszélgetni kezdtünk, és kiderült, hogy a Lépéselőny is foglalkozik időpont-egyeztetéssel, és szóba kerültek az árak. Mivel számára az volt a fontos első ránézésre, hogy ezt a kérdést a lehető legkevesebb költséggel oldja meg, a régi kollégája kedvezőbb választásnak tűnt.

Aztán eljött az a pillanat, amikor a kolléganője elment szülni – és kész, össze is dőlt a mutatvány… Így kerültünk végül üzleti kapcsolatba, és ma csapatom látja el őt potenciális partnerekkel mindenki nagy megelégedésére.
Amikor beszerzőként „dolgozunk” saját cégünkben, mindannyian hajlamosak vagyunk legalábbis meginogni egy-egy kiemelkedően jó(nak tűnő) ajánlat láttán. Azonban van pár rendkívül fontos pont, amelyeket szem előtt kell tartanunk, ha alvállalkozót, vagy alapanyag-beszállítót keresünk:

  • kapacitás: ha mi bővülünk, fogja tudni tartani a tempót? Ha extra mennyiségre, vagy hirtelen megrendelésekre lenne szükségünk, támaszkodhatunk majd rá? Még akkor is, ha most ez nem tűnik valószerűnek, gondolkozzon csak nagyobb mennyiségekben, és vizsgálják meg a helyzetet ebből a szempontból!
     
  • minőség: ha bővülünk, és rávágja, hogy tudja vállalni a nagyobb mennyiséget, hogy fogja azt megoldani, hogy akkor is megkapjuk a megszokott minőséget? Nem a darabszám a lényeg önmagában, hanem az, hogy az általunk kívánt minőségben kapjuk meg azt a terméket, szolgáltatást. Ez menni fog náluk?

  • árazás, fizetési feltételek: ha bármilyen okból Önnél csúszás lenne, vagy rugalmasságra lenne szüksége, megkapná ettől a partnertől? Ezt nagyon fontos már a legelején tisztázni! Ugyanis ha látszik, hogy a partner nem rugalmas, nem ügyfélbarát gondolkodású, akkor jobb az elején mást keresni, mint később, egy már kész helyzettel szembesülve kapkodni.

Bárhogy is legyen, mindig célszerű legalább 2-3 ajánlatot megversenyeztetni egymással, hogy stabil lábakon álljunk, és ha ki is választunk egy partnert, talonban tartani 1-2 másikat!

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora

Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről -
klikk ide!

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?
A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?

VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!

KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partnerkeresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.