5+2 STRATÉGIAI TIPP A SIKERES ÜZLETI KAPCSOLATÉPÍTÉSHEZ Nyomtatás
2011. szeptember 02. péntek, 00:00
A sikeres üzlet szempontjából nem mindegy, milyen pozíciót foglalunk el a partnereink, vásárlóink, beszállítóink „fejében”!

Talán egyetértünk abban, hogy a sikeres üzlet szempontjából nem mindegy, milyen pozíciót foglalunk el a partnereink, vásárlóink, beszállítóink „fejében” – gondolataiban. Az alábbi hét stratégiai tipp segítségével elérheti, hogy az ügyfelei/ partnerei többet  és jobb szívvel gondoljanak az Ön vállalkozására, mint eddig.
 
A sikeres üzletemberek nem kizárólag eladási céllal kommunikálnak a vásárló és partnerjelöltekkel. A marketing siker kulcsa minden bizonnyal az, hogy a cégét megkerülhetetlenné tegye, azaz a partnerek/jelöltek kellően sűrűn és jó szívvel gondoljanak Önre vagy az Ön által működtetett vállalkozásra. Amennyiben ezt sikerül elérni – bár nem könnyű – az megemeli az Ön vállalkozásának az értékét és a versenypiaci pozícióját. Az alábbiakban olvasható hét kapcsolatépítő stratégia, ami segíti vállalkozását ezen cél elérésében.
 
1. RENDSZERES KOMMUNIKÁCIÓ: Milyen rendszeresen kezdeményez kommunikációt az ügyfelei felé? Ezen kommunikációk jellemzően termékajánlatokra és az értékesítésre fókuszálnak? Ha a legjobb eredményt szeretné elérni, a rendszeres kommunikáció mellett szükséges az üzenetek spektrumának szélesítése. Ahelyett, hogy folyamatosan promóciókkal bombázná az ügyfeleit, partnereit, hasznosabb ha tanácsokkal, segítséggel, tippekkel látja el őket. Az üzenetek hangvétele és intenzitása természetesen függ az iparágtól és a szezonalitástól is, azonban a legtöbb üzletben könnyedén lehetséges az e-mail, a DM levél, a személyes és a telefonos kommunikáció kombinálása. Ha ezen kommunikációk mikéntjét és mennyiségét jól választjuk meg, a vásárló jelölt úgy válik vásárlóvá, hogy nem lesz elege a folyamatos „információ bombákból”. 
 
 
2. Hozz létre hűségprogramot: A vásárlók lojalitás vagy jutalmazási programjai tökéletesen működnek számos kis és nagykereskedelmi, utazási, szolgáltató és egyéb ágazatokat képviselő cégeknél. A leghatékonyabb hűségprogramok a „visszatérítés garantált” programok, ami azt jelenti, minél többet költ a vásárló annál többet kap vissza. Ezek a programok leginkább a legjobb, leginkább profitot termelő ügyfeleket jutalmazzák, és eltávolítják azokat az alacsony profitot termelő megrendelőket, akik hűségprogramról hűségprogramra vándorolnak és az egyetlen motivációjuk az alacsony ár. Fontos és hatékony eszköz továbbá az „ajándékozás” típusú hűségprogram, hiszen az ajándékok minden esetben az Ön cégére vagy termékére emlékeztetik a vásárlót, jó érzést keltve ezzel.
 
3. Különleges események/Rendezvények: A cégek által szponzorált golfrendezvények visszajönnek a divatba. A vásárlók, partnerek és a megtisztelő, minőségi üzleti kapcsolatok megtartása egyszerűen szükségessé tette ezen rendezvények újabb térnyerését. Bármely rendezvény, ami lehetővé teszi Önnek vagy az Ön cégét képviselő munkatársaknak, hogy közelebbi emberi kapcsolatba kerüljenek a partnerekkel jó befektetés, függetlenül attól, hogy az éppen egy tavaszi golfozás, egy nyári „medencés party” egy ősz eleji „kerti sütés” vagy egy közös sízés. A döntés leginkább az kiemelt ügyfelek érdeklődésétől függ.
 
4. Két irányú kommunikáció létrehozása: Nem véletlenül van két fülünk és egy szánk – tartja a mondás, és való igaz. Minden egyes visszajelzést, melyet a megrendelők, vagy üzleti partnerek adnak számunkra kezeljük kiemelkedően fontos üzenetként, függetlenül attól, hogy telefonon, e-mailben, a céges weboldalon vagy személyesen érkezett. Ezen üzenetek jellemzően segítenek a vásárlói elégedettség növelésében, a saját hibáink kijavításában.
 
5. Nagyobb hangsúlyt az ügyfélszolgálatra:  Rendelkezik Ön külön ügyfélszolgálat csapattal? Képes cége az ügyfelek problémáját gyorsan, hatékonyan és pontosan orvosolni? Mi a helyzet az online ügyfélszolgálattal? Az egyik legjobb megoldás a hozzáadott érték megteremtéséhez és a versenytársakhoz képest jelentős üzleti előny kiépítéséhez, ha professzionális ügyfélszolgálatot üzemeltetünk. A megrendelők, vásárlók, partnerek gyakran döntenek két hasonló termék vagy szolgáltatás között a korábbi vásárlók tapasztalatai alapján, hiszen ez az ami eligazítja őket abban, mit is várhatnak a cégtől, ha a vásárlás megtörtént. Egy minőségi ügyfélszolgálat komoly segítség a vásárlói elégedettség növelésében, ezáltal a szájról-szájra terjedő „reklám” jelentős piaci előnyt hoz létre.
 
A cikk folytatódik – Kattintson


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partnerkeresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.