RSM DTM: a vállalkozások fő problémái az értékesítési és vállalatirányítási gondok |
2013. június 04. kedd, 00:00 |
Leginkább a belső kihívások sújtják a magyarországi vállalkozásokat, ezek közül is első helyen az értékesítés és a vállalatirányítás problémái állnak - derül ki az RSM DTM Hungary Zrt. vállalati kutatásából, amely szerint a belső problémákat 72 százalékban tekintik a legfőbb problémák forrásának, míg tavaly ez az arány még csak 40 százalék volt. "Mostanra világossá vált, hogy a vállalatoktól független külső környezeti tényezők mellett jelentős mértékben befolyásolják a cégek életét a belső problémák is" - idézi a közlemény Héhn Miklóst, az RSM DTM számviteli üzletágának vezetőjét. A felmérés szerint az értékesítés, valamint a vállalatirányítás változása 39, a munkaerő-menedzsment és a belső adminisztrációs változások 24-24, míg a tőkehelyzet módosulása 13 százalékban képezik a magyar vállalkozások belső kihívásait. Az is látszik, hogy 2011-ben még némileg másként ítélték meg a vállalatvezetők a belső problémákat: sorrendben a belső adminisztráció (38 százalék), a tőkehelyzet (32 százalék), az értékesítés (17 százalék), valamint a munkaerő-menedzsment (13 százalék) jelentették a legsürgősebb megoldandó feladatokat. A jelenlegi gazdasági környezetben a vállalkozások alapvető érdeke az, hogy a megfigyelt problémákra korszerű és hatékony válaszokat adjanak - emelte ki Héhn Miklós, hozzátéve, hogy ehhez elengedhetetlen a problémák feltérképezése, ami szerinte a vezetői számvitel segítségével oldható meg a legegyszerűbben. Az üzletágvezető szerint a vezetői számvitel alkalmazásával a cégen belüli együttműködés is látványosan fejleszthető, valamint a teljes szervezetben támogatható a gyorsabb és hatékonyabb munkamódszerek alkalmazása is. A vezetői számvitel alkalmazása olyan alapvető vállalati célok elérését is támogatja, mint például a hatékony erőforrás-felhasználás, a megfelelő készletezés, a fizetőképesség fenntartása, vagy ami a legfontosabb: a nyereséges gazdálkodás - véli Héhn Miklós. Forrás: MTI
|