RSM DTM: a vállalkozások fő problémái az értékesítési és vállalatirányítási gondok Nyomtatás
2013. június 04. kedd, 00:00

Leginkább a belső kihívások sújtják a magyarországi vállalkozásokat, ezek közül is első helyen az értékesítés és a vállalatirányítás problémái állnak - derül ki az RSM DTM Hungary Zrt. vállalati kutatásából, amely szerint a belső problémákat 72 százalékban tekintik a legfőbb problémák forrásának, míg tavaly ez az arány még csak 40 százalék volt.


Az RSM DTM tanácsadó cég csütörtöki közleménye szerint a gazdasági válságot a válaszadók 17 százaléka említette a legsúlyosabb gondok között, a jogi környezetből fakadó nehézségekkel pedig csupán 11 százaléknyi válaszadó magyarázta a problémákat.
"Mostanra világossá vált, hogy a vállalatoktól független külső környezeti tényezők mellett jelentős mértékben befolyásolják a cégek életét a belső problémák is" - idézi a közlemény Héhn Miklóst, az RSM DTM számviteli üzletágának vezetőjét.
A felmérés szerint az értékesítés, valamint a vállalatirányítás változása 39, a munkaerő-menedzsment és a belső adminisztrációs változások 24-24, míg a tőkehelyzet módosulása 13 százalékban képezik a magyar vállalkozások belső kihívásait.
Az is látszik, hogy 2011-ben még némileg másként ítélték meg a vállalatvezetők a belső problémákat: sorrendben a belső adminisztráció (38 százalék), a tőkehelyzet (32 százalék), az értékesítés (17 százalék), valamint a munkaerő-menedzsment (13 százalék) jelentették a legsürgősebb megoldandó feladatokat.  
A jelenlegi gazdasági környezetben a vállalkozások alapvető érdeke az, hogy a megfigyelt problémákra korszerű és hatékony válaszokat adjanak - emelte ki Héhn Miklós, hozzátéve, hogy ehhez elengedhetetlen a problémák feltérképezése, ami szerinte a vezetői számvitel segítségével oldható meg a legegyszerűbben.
Az üzletágvezető szerint a vezetői számvitel alkalmazásával a cégen belüli együttműködés is látványosan fejleszthető, valamint a teljes szervezetben támogatható a gyorsabb és hatékonyabb munkamódszerek alkalmazása is. A vezetői számvitel alkalmazása olyan alapvető vállalati célok elérését is támogatja, mint például a hatékony erőforrás-felhasználás, a megfelelő készletezés, a fizetőképesség fenntartása, vagy ami a legfontosabb: a nyereséges gazdálkodás - véli Héhn Miklós.

Forrás: MTI

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.