„Kell egy sztori”: magyar prémium termékek Kínában Nyomtatás
2015. május 22. péntek, 00:00

Kelet-Ázsia egyik legjelentősebb élelmiszeripari kiállításán a számok önmagukért beszélnek: 87 ország és régió közel 3 ezer kiállítója mutatta be termékeit a 110 országból érkező 55000 látogatónak Sanghajban. A rangos élelmiszeripari seregszemlén a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóságának szervezésében és támogatásával nyolc magyar cég jelent meg - tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.


A korábban leginkább tömegcikkekre koncentráló ázsiai exportunk a jövőben - a SIAL China kiállítás tapasztalatai szerint -, jó eséllyel bővülhet prémium termékekkel is. A látogatók többek között olyan különlegességekkel találkozhattak a magyar standon, mint a máklikőr, a hidegen kezelt méz, a mustárliszt, vagy a kínai piacon még kevésbé ismert pástétomok. Borászati kiállítóink is komoly sikert könyvelhetnek el, hiszen az egyik ismert borvidék 2013-as évjáratú nedűje aranyérmet nyert a China Wine & Spirit Awards-on.

A magyar kiállítók egybehangzó véleménye, hogy a kínai piacra csak több éven át tartó szisztematikus megalapozó munka után, többek között folyamatos kiállítási jelenlét után lehet sikerrel belépni. Ezen kívül kell egy „sztori", vagyis ki kell alakítani a termék egyedi karakterét. A résztvevők szerint az ilyen seregszemlék rendkívül hatékony üzlet- és információszerzési lehetőséget jelentenek.

Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség