Hamisíthatatlan termékazonosítót fejlesztettek ki Miskolcon Nyomtatás
2015. szeptember 02. szerda, 00:00

Világhírre is szert tehet a miskolci Vasbeta Kft. Secure Mark (SMark) projektje, a hamisíthatatlan termékazonosító rendszer kifejlesztésére a cég több mint egymilliárd forintot fordított - hangzott el sajtótájékoztatón Miskolcon.


Barta György, a társaság ügyvezetője elmondta: az SMark hamisíthatatlanná tesz minden olyan terméket, amelyre a mindössze egy négyzetmilliméternyi biztonsági címkét ráragasztják.
A speciális címke, fólia segítségével bármilyen tárgyi termék eredetisége beazonosítható - tette hozzá, és megemlítette, hogy a hamisított termékek világpiaci értéke mintegy 600 milliárd dollárra tehető. Az azonosítót orosz közreműködéssel, valamint az ELTE Matematikai Intézetének szakmai együttműködésével fejlesztették ki. Mindehhez 635 millió forintot nyertek uniós pályázaton. Már megkezdték a technológia továbbfejlesztését is a Szegedi Tudományegyetemmel együttműködve, ami  azért lényeges, mert a hamisítással foglalkozók is jószerivel naprakészek.
Barta György elmondta azt is: a fejlesztéssel az volt a cél, hogy a hamis termékek száma csökkenjen, a vásárlók pedig ennek köszönhetően védve legyenek.
Ribárszky Tamás, a rendszer egyik feltalálója ismertette, a mikroszkopikus nagyságú biztonsági címkével egyszerűen beazonosítható bármilyen termék, legyen az gyógyszer, divatáru, alkatrész, motorolaj, élelmiszer, műszaki cikk, vagy akár papírpénz is.
Az árucikket egy roncsolás-mentesen nem eltávolítható fémezett fóliacsíkkal látják el, amelynek újbóli létrehozása kivitelezhetetlen. A fóliacsík mellett feltüntetik a termék QR-kódját is, amely azonosítására, a jellemzők tárolására szolgál.
Az egyedi termékmegjelölő és a termékazonosító informatikai összekapcsolásával okostelefon segítségével a vevők is megbizonyosodhatnak a termék valódiságáról.
A Tokaj-hegyaljai borvidéken lévő Szent Tamás Szőlőbirtok és Pincészet egyik export bora már viseli a címkét. Ugyanakkor a cég már több gyártótól rendelést kapott a termékazonosítóra, amelynek sorozatgyártása várhatóan még ebben az évben megkezdődik, és amelynek köszönhetően több mint száz munkahely létesülhet Miskolcon.

Forrás: MTI
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.