Felpezsdül a Szupermenta, a NÉBIH termékteszt programja Nyomtatás
2015. december 17. csütörtök, 00:00

15 termékcsoport, 106 publikáció és több mint 10 000 laboratóriumi vizsgálat – csak néhány érdekes adat a Szupermenta első évéből. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) tovább erősíti termékteszt programját: megújul a honlap és bevezeti a Szupermenta emblémát, melyet a jövőben a dobogós termékek használhatnak – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal.


A Szupermenta termékteszt egy olyan komplex, biztonsági, minőségi és kedveltségi vizsgálatokat is magába foglaló tesztsorozat, amely a maga nemében egyedülálló módon tájékoztatja és segíti a vásárlókat a döntéseik során. – fogalmazott Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár a program első évének eredményeit és a tervezett újításokat bemutató sajtórendezvényen.

Egyedülálló, mert átfogóan kezel egy-egy termékkört, ami sokszor akár 30-40 termék egyidejű vizsgálatát jelenti. Mert ötvözi a kedveltségi vizsgálatokat a teljes körű hatósági ellenőrzéssel, amibe a laborvizsgálatoktól a jelölési szabályok betartásáig számos elem beletartozik. Mert a hatósági szakemberek hasznosítják, „tematikus csokrokba rendezik” és meg is osztják a vásárlókkal mindazt a tudást, ami évtizedek alatt gyűlt össze a hivatal különböző szakterületeinek tudásbázisában. És nem utolsó sorban azért is egyedülálló, mert mindezt friss és közérthető formába öntve mutatja be a lakosságnak, kiegészítve számos új és népszerű elemmel, például infografikákkal, videókkal.

A program egy éve alatt 15 termékcsoportot, illetve szolgáltatást teszteltek a hivatal szakemberei és meghívott vendégei. A paletta széleskörű, a tápoldatoktól az őrölt kávékon át egészen a balatoni fagylaltozókig terjed. Összesen 517 terméket vizsgáltak és több mint 10 000 laboratóriumi mérést végeztek el a NÉBIH szakemberei. A kedveltségi kóstoláson több mint 300-an vettek részt, szakértők és laikusok egyaránt.

A termékteszt program legalább annyira szól az előállítókhoz és a forgalmazókhoz, mint a vásárlókhoz. A program újszerűségét és előnyeit a vállalkozói szféra is mindjobban felismeri. Több ágazati szereplő azzal a kéréssel fordult a NÉBIH-hez, hogy termékeiken feltüntethessék a Szupermenta teszten elért eredményt. Mivel a vásárlók érdekeit is az szolgálja, hogy a minőségi termékek minél több elismerést kapjanak, ezért a hivatal bevezet egy emblémát is a dobogós helyezetteknek. Az elismerést egy évig használhatják majd a gyártók, forgalmazók a termékek csomagolásán vagy reklámfelületeiken.

A hivatal átalakította a tesztek fő kommunikációs felületét is: a jövőben a blog forma helyett egy jól strukturált, modern weboldalon, a www.szupermenta.hu honlapon érhetik majd el az eredményeket és a termékcsoportokhoz kapcsolódó hasznos információkat az érdeklődők.

Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.