Új kampány indul a belföldi turizmus élénkítésére Nyomtatás
2016. április 14. csütörtök, 00:00

Új kampányt indít a Magyar Turizmus (MT) Zrt. a belföldi turizmus élénkítésére, a társaság által meghirdetett Gasztroélmények Éve 2016 második kiemelt eseménye az áprilisi Kóstolj bele a tavaszba! elnevezésű programsorozat - közölte az MT Zrt. az MTI-vel.


Az április 21. és 24. közötti akcióban mindenkit kirándulásra és természetjárásra buzdítanak, amit szabadban főzéssel tesznek vonzóbbá. Mindehhez speciális program- és szállásajánlatokat gyűjtöttek országszerte, amelyek között mindenki megtalálhatja az érdeklődéséhez és ízléséhez illőt.
Az itthon.hu portálon az egész akcióról elérhető minden fontos információ, program- és szállásajánlat - közölték.
Három környezetbarát és hagyományőrző esemény és jeles nap is kapcsolódik a Kóstolj bele a tavaszba! programsorozathoz: a Föld napja, a Tájházak napja és a Szent György-nap. Április 22-én, pénteken a Föld napja alkalmából lesznek programok országszerte. Április 23-ra esik idén a Tájházak napja, ami szorosan kapcsolódik a Szent György-naphoz, hiszen a hozzá legközelebb eső hétvégén rendezik meg. A Tájházak napján felelevenítik a Szent György napi hagyományokat a hazai skanzenekben, lesznek klasszikus népi ételek, szabadban főzés, beüzemelik a régi kemencéket, lesznek vásárok és a helyi népi mesterségek, népzenés táncmulatságok is megelevenednek.
Április 24-én, hagyomány szerint Szent György-napján az állatokat először hajtják ki a legelőre. Európa számos országában is ezt a napot tartották a tavasz kezdetének. Magyarországon több népszokás is kapcsolódik e naphoz, például az állatokat zöld ággal hajtották ki, amihez a termékenységet kötötték, vagy füstön hajtották át, hogy elkerülje őket a baj.

Forrás: MTI
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.