Az élelmiszer exportot segítő konferenciát szervez a NÉBIH Nyomtatás
2016. május 24. kedd, 00:00

Az USA-ba, Oroszországba és Kínába történő élelmiszer szállítás speciális előírásairól is szó lesz a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) állati eredetű élelmiszert előállító vállalkozások számára szervezett konferenciáján. A rendezvényt két alkalommal, május 31-én és június 9-én rendezik meg a hatóság Budaörsi úti telephelyén – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal.


Az elmúlt években több Európai Unión kívüli, azaz harmadik országbeli piac is megnyílt a magyar kereskedők számára, ami új lehetőséget biztosít a magyar vállalkozások fejlődésére. A gazdasági szempontból jelentős piacokra (például az USA-ba, az Orosz Föderációba vagy Kínába) történő szállítást azonban nagyban megnehezítik az eltérő, speciális szabályok. Az állati eredetű élelmiszert előállító vállalkozások számára ezen előírások megismerésére – és ezáltal könnyebb teljesítésére – biztosít lehetőséget a NÉBIH konferenciája.

A tájékoztatón történő részvételről és a speciális előírások megismeréséről a hatóság igazolást állít ki a vállalkozók számára, ami felhasználható a harmadik országi hatóságok által végzett ellenőrzések során.

Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2016.
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.