Magyar Lízingszövetség: lendületesen kezdte az évet a lízingpiac Nyomtatás
2017. május 08. hétfő, 00:00

A lízingszövetség közleményében ismerteti: a magyarországi lízingpiac az elmúlt öt év legjobb eredményével zárta az első negyedévet. A finanszírozott összeg, azaz az új kihelyezések 127,5 milliárd forintra rúgtak, ami 23 százalékos emelkedést jelent az előző év azonos időszakában elért 103 milliárdhoz képest, és 2013 óta a legmagasabb első negyedéves összeg.


Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára szerint bőven a várakozások felett teljesített a piac, 2017-re ugyanis 5 százalékos bővülést vártak. A tőkekintlévőség is emelkedett.
Szinte valamennyi szegmensben nőtt a finanszírozott összeg. A flottaszegmensben éves összevetésben 34 százalékkal 18,3 milliárd forintra emelkedett, a növekedés bőven meghaladja a teljes autópiac bővülését, és a jó évkezdés miatt egész évben bővülés várható. A személyautóknál az átlagos finanszírozási arány a tavalyi 24 százalékról 27,5 százalékra nőtt, a magánszemélyeknél pedig 29 százalékról 31 százalékra, jelentősen emelkedett a finanszírozott összeg a magánszemélyek újautó-vásárlásainál.
A nagy-haszongépjárműveknél 19 százalékkal nőtt a finanszírozott összeg, a géplízing pedig 28 százalékos bővülést ért el. A mezőgazdasági gépeknél ugyancsak számottevően, 34 százalékkal 12 milliárd forint fölé emelkedett a finanszírozott összeg, ez azonban viszonylag alacsony, 3 milliárd forintos növekedést jelent a kihelyezésben, és mivel az első negyedév szokásosan jóval gyengébb volt, Tóth Zoltán szerint az egész éves teljesítményt egyelőre nehéz megjósolni.
A termelőeszközöknél a finanszírozott összeg 36 százalékkal közel 15 milliárd forintra nőtt.
A lízingcégek arra törekszenek, hogy a járműfinanszírozás mellett a vállalkozások bármilyen eszközigényéhez forrást biztosítsanak. A lízingszövetség arra számít, hogy az idén a legtöbb lízingpiaci szegmensben folytatódik a finanszírozott összeg növekedése, illetve a tőkekintlévőség emelkedése is, mert 2017-ben a tavalyinál várhatóan jóval tempósabban növekedhet a gazdaság, emellett a beruházások is emelkedő pályára állnak, és ez az eszközfinanszírozás számára növekedési lehetőséget jelent.

Forrás: MTI

Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.