NGM: a magyar cégek is profitálhatnak az Asztanai Világkiállításon való részvételből Nyomtatás
2017. augusztus 22. kedd, 00:00

Varga Mihály szerint a Magyar Pavilon - mely koncepciójának középpontjában a napenergia, és az ezt hatékonyan felhasználó növény szimbólumaként az Élet Fája áll - elérte célját, eredményesen mutatta be az energiatakarékosság és az energiahatékonyság, az elektromobilitás, vagy épp az innovatív építészeti eljárások terén elért magyar fejlesztéseket, mindez komoly üzleti lehetőségeket is nyitott a magyar cégek előtt. A Magyar Pavilont az elmúlt két hónapban mintegy kétszázezer látogató kereste fel.


Kiemelte: Kazahsztán a közép-ázsiai országok közül elsőként ad otthont a világ egyik legfontosabb gazdasági és kulturális seregszemléjének, amely már eddig is kiemelkedő sikert hozott.
A magyar-kazah együttműködés az elmúlt években stratégiai szintre emelkedett, gyors ütemben bővül a kétoldalú kereskedelmi forgalom, az év első öt hónapjában mintegy 270 százalékkal nőtt.
Az erősödő gazdasági, oktatási és kulturális kapcsolatok mellett fontos eredmény, hogy idén nyártól már közvetlen légi járat köti össze a magyar és a kazah fővárost - emelte ki a nemzetgazdasági miniszter.

Forrás: MTI

Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.