EB-terv: az új tehergépkocsik szén-dioxid-kibocsátásának 15 százalékkal kell csökkennie 2025-re Nyomtatás
2018. május 25. péntek, 00:00

Az Európai Bizottság Európa mozgásban című intézkedéscsomagjában szereplő tervek szerint 2025-re az új tehergépkocsik szén-dioxid-kibocsátásnak 15 százalékkal alacsonyabbnak kell lennie a 2019-es értéknél, 2030-ra pedig 30 százalékkal, ami öt év alatt 25 ezer eurónyi megtakarítást jelenthet a közlekedési vállalkozásoknak az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás révén. Az intézkedéscsomag harmadik, befejező részét mutatták be.


Az intézkedések segíthetnek abban, hogy a mobilitási ágazatban az EU és ipara 2030-ra elérje az innováció, a digitalizálás és a dekarbonizáció terén kitűzött céljait.

Az uniós bizottság tájékoztatása szerint a kezdeményezésekhez az uniós Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz keretében 450 millió euró (több mint 141 milliárd   forint) pályázati támogatást különítettek el olyan tagállami projektekre, amelyek hozzájárulnak a közúti biztonsághoz, a digitalizáláshoz.

A bemutatott kezdeményezések tartalmaznak stratégiát a járművek és az infrastruktúra, valamint a közúti közlekedés biztonságának növelésére, a nehézgépjárművekre vonatkozó szén-dioxid-szabványt, egy cselekvési tervet az európai akkumulátorfejlesztésre és -gyártásra, valamint az összekapcsolt és automatizált mobilitás előretekintő stratégiáját.

A biztonságosabb közúti közlekedés érdekében az új járműveknél olyan biztonsági eszközök használatát írnák elő, mint a személygépkocsik vészfékező és a sávtartó, illetve a teherautók gyalogosokat és kerékpárosokat felismerő rendszere. Ezzel 2020-2030 között akár 10 ezerrel több emberélet lenne megmenthető és közel 60 ezer súlyos sérülés lenne elkerülhető, 2050-re szinte megszűnhetnek a halálos balesetek és a súlyos sérülések - írták.

Ezen kívül a teherszállítás terén a bizottság javasolta az információcsere teljes digitalizálását, ami csökkentené a bürokratikus terheket.

Mint írták, a javasolt stratégia célja, hogy Európa vezető szerepet töltsön be a világban a teljesen automatizált és összekapcsolt mobilitási rendszerek terén. Megvalósulása esetén a közlekedés biztonságosabbá, tisztábbá, olcsóbbá és hozzáférhetőbbé fog válni az idősek és a csökkent mozgásképességűek számára is.

 

Forrás: MTI

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.