Üzleti hitelkártyával könnyebb az EVA-soknak Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
ImageÁthidalható a negyedéves EVA - fizetés körüli esetleges pénzzavar

Amit tudni kell az üzleti hitelkártyákról

Az APEH központi ügyfélszolgálatain 2008. január 1-én elindult bankkártya-elfogadás jelentősen megkönnyítheti az EVA-s vállalkozások mindennapjait, hiszen üzleti hitelkártya használatával könnyen áthidalható a negyedéves EVA - fizetés körüli esetleges pénzzavar.


Magyarországon jelenleg százezret meghaladó azoknak az egyéni és társas vállalkozóknak a száma, akik 2008-ban az egyszerűsített vállalkozói adó (EVA) szabályai szerint adóznak (Forrás: APEH közlés). Az EVA keretében a vállalkozások negyedévente fizetik be a megelőző három hónap kiszámlázott bruttó forgalmának 25%-át. Jóllehet, ez az adónem igen előnyös az alacsony költséghányaddal működő vállalkozások számára, ám még így is sokaknak gondot jelent a negyedéves fizetési határidő betartása. Ennek két fő oka van: az egyik, hogy a vállalkozások gyakran nem különítik el az EVA összegét a negyedév során, így a határidővel esedékes, felhalmozódott adó befizetése már gondot okoz. Másik gyakori nehézség, hogy a vállalkozás ügyfelei, megrendelői az EVA esedékességéig nem egyenlítik ki a kiszámlázott összegeket, melyek adóvonzatát a cégnek így saját forrásból kell állnia.

ImageMivel az APEH ügyfélszolgálatokon MasterCard kártyával fizetett adó vásárlási tranzakciónak számít, hitelkártyás adófizetésnél a legtöbb üzleti hitelkártya a hónap elejétől számított 30-45 napos kamatmentes periódust is biztosít. Így a késedelmes fizetésből, valamint a vállalati pénzmozgás ütemezéséből eredő költségek (átutalás, hitelfelvétel esetén, adminisztráció, kamatok) –a kamatmentes perióduson belül- nem a vállalkozónak kell megfizetni. További érv a vállalati hitelkártyák mellett, hogy míg az üzleti plasztik használata nem okoz könyvelési bonyodalmakat, a lakossági bankkártyával kiegyenlített adó tagi kölcsönnek számít.

Jelenleg számos hazai pénzintézet bocsát ki MasterCard üzleti hitelkártyát. Bár a kondíciók különbözőek, általánosságban elmondható, hogy a vállalkozásnak a kártya igényléséhez minden esetben hitelbírálaton kell átesnie. Kedvező elbírálás esetén, megállapítják a rendelkezésre álló hitelösszeget és kibocsátják a plasztikot.

„Az üzleti hitelkártya hasonlóan működik, mint lakossági megfelelője, ugyanakkor jóval magasabb, akár tízmillió forintos hitelkerettel rendelkezhet, és társkártyák tartozhatnak hozzá” –mondja Zdenek Houser, a MasterCard Europe Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős üzleti igazgatója.

ImageAhogy a lakossági felhasználók esetében ez már megszokott, úgy az üzleti kártyabirtokosok számára is díjmentes a kártyás vásárlás, melyek összegének törlesztését általában csak a hónap elejétől számított, akár 45 napos kamatmentes periódust követően kell megkezdeni. A kártyával felhasznált hitel eddig az időpontig kamatmentes, tehát, amennyiben a vállalkozás a teljes hitelkeretét a kamatmentes periódus végéig visszatörlesztette, akkor további költségek nélkül használta a bank pénzét. Hasonlóan a lakossági kártyákhoz, miután az üzleti plasztikkal igénybe vett hitelt visszafizették, a hitelkeret automatikusan újra feltöltődik, és ismét rendelkezésre áll.


„A MasterCard üzleti kártyák könnyebbé, gyorsabbá, biztonságosabbá és jobban ellenőrizhetővé teszik a beszerzések kezelését, az utazáskor, üzleti reprezentáció alkalmával felmerülő költések rendezését. Mindemellett a vállalkozások lehetőséget kapnak arra, hogy jól elkülönítsék személyes és üzleti költségeiket is.

Az MNB legutóbbi statisztikája (www.mnb.hu) szerint 2006. végén összesen 9 325 db üzleti kártya volt forgalomban, ennek 86%-a, összesen 8 026 plasztik MasterCard márkájú volt.

Forrás: MasterCard



Kérdése van a cikkhez?
Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.