5+1 tipp, mellyel csökkentheti logisztikai költségeit Nyomtatás
2007. április 05. csütörtök, 23:03

Az idő pénz…

Tartja a régi mondás, melynek igazságtartalmában nem kételkedünk.

Vevőink ideje pedig nem csak számukra drága, hanem nekünk is, akikbe bizalmukat fektették.

Takarékoskodjunk hát vele!


A vállalkozások nettó árbevételük 12%-át költik logisztikára – derül ki a Ghibli Kft. felméréséből. Ez a tetemes összeg bőven elég nagy ahhoz, hogy foglalkozzunk a problémával.

A cégeknek a jövőben is megmaradnak a munkabérek költségei, az adók terhei, ám logisztikai kiadásaikon van mód csökkenteni.

Ehhez viszont szemléletet kell váltani!

A Ghibli Kft. ennek érdekében elindított egy országos logisztikai előadássorozatot, melynek első állomása Budapest volt.

Következő lépésként pedig Veszprémbe látogat el a Ghibli április 24.-én.

A budapesti előadásunk nagyon sok új hasznos információval lepte meg a jelen lévőket. A vállalkozások felismerték, hogy a logisztikát nem csak a fuvarszervezésben, vagy a raktározásban kell alkalmazni, hanem vállalatuk teljes tevékenységében!

A logisztikai előadásunk különlegességét az adta, hogy előadásunkat kifejezetten a kis – és középvállalkozások logisztikai problémáira „szabtuk”. A rendezvény aktuális témával foglalkozik, napi problémákra ad megoldási tippeket, melyeket – az előadók tapasztalati tőkéjének köszönhetően - minden kkv alkalmazni tud saját vállalatában.

Az említett tapasztalati háttér nemcsak a mindennapi gazdasági vérkeringésben való jelenlétet jelenti, hanem azt is, hogy a Ghibli Kft. több száz céget kérdezett már meg felmérések keretében, a cég ügyfélkörét is a magyar kis- és középvállalkozások alkotják. Így „első kézből” rendelkeznek a magyar kkv-kat érintő logisztikai problémákról. Az előadássorozat azokra a költségeket érzékenyen érintő kérdésekre szeretne választ adni, mellyel a kis- és középvállalkozások küzdenek.

Az előadás kiemelkedő témája a költségek mellett a vevői elégedettség. Megdöbbentő, hogy nagyon sok vállalkozás nem kezeli megfelelő helyen ezt a kérdést.  Sajnálatos, hogy talán a legegyszerűbb és leginkább célravezető módszert nem alkalmazzák a cégek, méghozzá, hogy nem kérdezik meg vevőiket igényeikről. Hiszen minden cég a vevőiből „él” és mégsem tudja, hogy valójában mire van szüksége. Ennek egyszerű oka, hogy nem kérdezi meg. A vevőinknél van az információ, mely szükséges ahhoz, hogy a lehető leggyorsabban, legmegbízhatóbban tudjuk kiszolgálni őket. Így azt mondhatjuk, elkerülhetetlen ez a lépés a vállalkozások ügymenetében.

Tehát a Ghibli idei előadássorozatán valóban a kkv-k gyakorlati problémáiról, azokról a lehetőségekről lesz szó, melyet jelentős részük nem használ ki. Egyrészt azért, mert nem ismertette fel még vele senki, vagy mert túl „egyszerűnek” tűnik. Erről tanúskodik a budapesti előadás résztvevőinek visszajelzése, melyek a vevői igények mérését tartották leginkább új szempontnak, illetve a logisztikai költségek kimutatását, a logisztikai mérőszámok alkalmazásának fontosságát.

A Ghibli Kft. célja az előadássorozattal, hogy továbbadja az általa a gyakorlati gazdasági életben tapasztaltakat, melyek mind-mind a kkv-k hasznára válhatnak.

Forrás: http://www.ghilbi.hu/hun/hirek-reszletes.php?id=285



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.