Leginkább telefonszámla-csökkentés miatt vesznek telefonközpontot a budapesti kisvállalkozások A vállalkozások elvárásainak megfelelő technikai rendszerek Telefonszámla-megtakarítás, hívásátadás,PIN-kódos rendszer, automata kezelő: ezek voltak a négy legnépszerűbb válaszok legutóbbi mini- felmérésünkben, melyben arra kerestük a választ, hogy milyen okból vásárolnak telefonközpontot a budapesti kis- és közép vállalkozások. A kutatásból az is kiderült: a cégek döntő többsége mobilt használ, mégis csupán elenyésző százalékuk tervezi visszaadni vezetékes vonalait. Az idei év slágerének a VOIP tűnik: az internet-telefonálásra képtelen telefonközpontok gyakorlatilag az eladhatatlan kategóriába kerültek.
"Pillanat, kapcsolom" - kiabálás és rohangálás helyett Minden olyan cégnél, ahol egy helységben három vagy annál több munkatárs dolgozik előbb-utóbb felmerül az igény: mennyivel kényelmesebb lenne átkapcsolni egy hívást mint a kézibeszélőt félretéve azt kiabálnia a kollégának: „Telefonod van!” Ezt a szolgáltatást hívásátadásnak (más néven kapcsolásnak) hívják és erre már a legolcsóbb – már néhány tízezerért beszerezhető - telefonközpont is képes. Legnagyobb előnye, hogy a véletlenül rossz számot, vagy melléket tárcsázó ügyfeleinknek sem kell újra hívniuk: minden bejövő hívás átadható (kapcsolható) egy másik kollégának, a kapcsolás ideje alatt pedig kellemes zene nyugtatja várakozó hívóinkat.Kicsivel többért, már főnök-titkár funkciót is kapunk – azaz a kapcsolás előtt a titkárnőnek lehetősége van megkérdezni a főnököt, hogy az kíván-e beszélni az adott hívóval. Az eredmény: nyugodtabb főnök, akit nem idegesítenek a folyton betelefonáló ügynökök, adománygyűjtők, vagy a kéretlen piackutató cégek hívásai.
Sok bejövő hívás? Titkárnő helyett kapcsoljon az automata kezelő! Kevés idegörl?ľbb dolog van, mint a nagy szolgáltatók ügyfélszolgálatainak menürendszere. Különösen bosszantó, ha csak valami egészen egyszerű ügyet intéznénk el, és ennek ellenére hosszú perceket kell töltenünk egy automata hang társaságában. A türelmetlenek ki sem várják az ügyintéző kapcsolását: egyszerűen leteszik a telefont.Ám egy jól beállított automata kezelő nem hogy csökkenti, hanem egyenesen növeli egy kisvállalkozás hatékonyságát. A jó menürendszer.- mindössze egy szintű – azaz a választás után rögtön élő emberhez és nem egy újabb menübe kapcsol - legfeljebb 3-4 választási lehetőséget kínál – ennél többet ugyanis képtelenek hívóink fejben tartani - következő alkalommal kikerülhető – a menü végighallgatása nélkül betárcsázható a mellékszám, ezáltal kevesebb idő alatt kerül a hívó az adott mellékhez A fentiek egyrészről nagymértékben növelik a cég hatékonyságát és rendkívül profi ügyfélkezelő benyomását keltik a hívókban. Másrészről jelentős energiát takarít meg vállalkozásunk számára, mert nem köt le él?ľ munkaerőt a bejövő hívások kapcsolgatása.
Személyi kódos rendszer: elkerülhető telefonadó és 30%-al csökken a telefonszámla „Az egyik legnépszerűbb telefonközpont vásárlási okká nőtte ki magát a 2006 szeptembere óta bevezetett telefon-adó miatt szükségessé vált PIN kódos rendszer” - világosít fel Sándor Zoltán a Gloster telekom műszaki ügyvezetője. A törvény szerint ugyanis az olyan cégeknél és közintézményeknél ahol nincs szétválasztva a privát és hivatalos hívások ott a telefonszámla után személyi jövedelem adót – azaz telefonadót – kell fizetni. A telefonadó elkerülésére az APEH által is ajánlott megoldás az ún. PIN kódos rendszer. A munkatársak két PIN kódot kapnak, egyet a hivatalos-, egyet a magán hívásaikhoz. A megfelelő PIN kódot a megfelelő típusú hívás elé tárcsázva, a hónap végén személyre szabott telefonszámlák készíthetőek. A tapasztalatok szerint a személyi kódos rendszer bevezetése után mintegy 30%-al „belsőleg” csökken a céges telefonszámla.
Telefonszámla-csökkentés: de hogyan? Arra a kérdésre, hogy miért vásárolnak telefonközpontot a „telefonszámla-csökkentés miatt” választ a megkérdezettek több mint egyharmada ikszelte be! Lássuk a telefonszámla csökkentés két közkedvelt módját: - mobil hívások ingyen vagy féláron – ún. GSM adapter használatával. A GSM adapter tulajdonképpen egy mobiltelefon, ugyan olyan SIM kártyával működik mint a zsebünkben lapuló készülék. Annyi a különbség, hogy ezt a különleges 'mobiltelefont' nem magunknál tartjuk hanem a céges telefonközpontra kötjük rá. Ha a valaki mobiltelefont tárcsáz a hivatali asztali készülékéről, akkor a hívása GSM adapteren (SIM kártyán) keresztül végződik. Így csak a 20-25 Ft / perc mobil-mobil hívás díját kell kifizetni (a mobil szolgáltatónak) a 45-55 Ft / perces vezetékes-mobil hívás helyett ami közel 50%-os megtakarítást eredményez!
- 9 Ft alatti percdíjak az uniós országokba – ún. VOIP szolgáltatón keresztül. A VOIP nem más mint „hang a hálón” azaz internet telefon. Használatához 3 dolog szükséges: szélessávú internet, VOIP átjáró (mely összeköti telefonközpontunkat az internettel) és egy ún. VOIP szolgáltató aki a kedvező percdíjakat adja. A VOIP legnagyobb előnye, hogy „hálózaton belül” ingyenesek a beszélgetések (pl. akár Kubában is lehetünk hálózaton belül) a vezetékes irányokban pedig sokkal kedvezőbb tarifákkal telefonálhatunk, mint a vezetékes szolgáltatóval. Hátránya, hogy hangminősége még nem éri el a vezetékes telefon színvonalát (de már nem sok választja el tőle).
A hívásátadás, az automata kezelő, a személyi kódos rendszer és különféle megtakarítási lehetőségek természetesen „csak a jéghegy csúcsa”, a kutatásban megjelölt négy legnépszerűbb alközpont vásárlási ok. De rögtön tegyük hozzá: egy megfelelően kiválasztott és szakemberek által telepített telefonközpont sokkal többet tehet vállalkozásunk sikeressége érdekében!
A cikk / bejegyzés szerzője: Szekeres Viktor
www.alkozpont.net
Kérdése van a cikkhez? Írja meg az
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
e-mailcímre!
Szeretne díjmentesen konzultálni szakért?ľnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?
További cikkeket a témában a "Vezetői túlélőcsomag" rovatunkban olvashat →
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen. |