Miért a VOIP? Előnyök a használatból
„Mi csak telefonálni akarunk, semmilyen extra szolgáltatásra nem tartunk igényt” - áll hozzá a telefon-rendszer cseréjéhez a legtöbb hazai cégvezető. Nemcsoda: a hagyományosan nagy nevű gyárak sokat tudó készülékeiért bizony gyakran van, hogy milliókat is le kell szurkolnunk a telepítő csapat markába. Van azonban már egy sokkal olcsóbb megoldás is: a VOIP telefonközpont.
Távoli és mobil mellékkel a hatékony távmunkáért
„Ha felhívod az irodai számomat, az egyszerre csenget az asztalomon, a mobilomon és az otthoni IP-telefonom” – büszkélkedik Sándor Zoltán egy VOIP telefonközpontokat (is) telepítő budapesti cég műszaki vezetője. Az ügyfél persze mit sem sejt a trükkről, csak boldog, hogy egyetlen egy hívással elérte Zoltánt. Ez ilyen és hasonló megoldásokkal nagyon nagymértékben növelhetők egy cég hatékonysági mutatói, hisz nincs többé - elveszett hívás, melyet nem válaszolt meg senki - nem kell egy sor telefonszámot nyomtatni a névjegykártyára - egyszerűbb és kényelmesebb az ügyfélnek egy számot megjegyezni
Azaz teljesen mindegy, hogy otthonunkban, nyaralónkban vagy épp a vonaton ülünk, ugyan úgy fogadjuk hívásainkat, mintha az irodában ülnénk. Ezt a megoldást előreláthatólag azok a cégek fogják leginkább kedvelni, akiknek kifejezetten fontos, hogy az ügyfeleknek egyetlen percet se kellejen várni, ha személyes értékesítőjétől rendelni szeretne.
Hangrögzítés: mérhetővé válik ügyfélszolgáltatók hatékonysága
Néhány éve a hangrögzítéses call-center kizárólag a nagy multi cégek kiváltságának számított – világosít fel Sándor Zoltán. Ma már a kisebb cégek számára is minden további nélkül elérhetőek ezek a funkciók már kis teljesítményű VOIP telefonközponttal (mely alig drágább, mint egy hagyományos ISDN központ) és egy nagyteljesítményű merevlemez szükséges hozzá. A tapasztalatok szerint, ahol bevezették a beszélgetések rögzítését: - illedelmesebbek, kedvesebbek lettek a dolgozók az ügyfelekkel - gyakorlatilag megszűntek a privát hívások - követhetővé vált, hogy ki milyen hatékonysággal telefonál, ki dolgozik jobban / gyengébben
A beszélgetések utólag egy webes felületről visszahallgathatóak mp3 formátumban. Figyelem! Hangunk személyes adat, a hangrögzítés tényéről tájékoztatni kell mind a hívó mind a hívott felet, és biztosítani kell alternatív útvonalat is (fax, email, levél stb.) a kapcsolat felvételre azok számára, aki nem szeretnék, hogy hangjuk rögzítésre kerüljön.
VOIP szolgáltatások: amikor a telefonszáma történelemmé válik
A legnépszerűbb indok, amiért VOIP központot vásárolnak a cégek az az, hogy meglévő telefonszámaik megtartásával ingyen akarnak telefonálni, de nem PC-jük előtt gubbasztva fülhallgatókkal és mikrofonokkal vesződve, hanem úgy ahogy megszokták: telefonjukról. A Freecall és SIP Discount szolgáltatásokkal mindössze 10 euróért három-négy hónapig ingyen hívhatják számos ország vezetékes számait többek között Magyarországot is.
Aki VOIP központ szeretne, az ingyen letöltheti magának a Linux-os Astersiket – mely egy szabad forráskódú ingyenes szoftver-, de Windows-hívők számára a 3CX megoldását javasoljuk. Ha nem akarnak a telepítéssel, beállítással vesződni, kaphatóak kész megoldások is, pl.: a Trixbox, vagy a Sysmaster, vagy a magyar Asterisk klón a Glosterisk.
Szekeres Viktor
www.alkozpont.net
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen. |