Ön már találkozott a "harmadik szektorral"? Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
ImageBPO és CIO

Az üzleti, információs technológiai háttértámogatása

BPO Értékesítési munkatársat keresnek: felsőfokú gazdasági végzettséggel, 1-2 éves gyakorlattal konzultatív szolgáltatásértékesítés (bérszámfejtés, számlázás szolgáltatások) területén, kiváló kommunikációs és tárgyalókészséggel.
Ön is olvasott már ilyet? Egyre többet találkozik ilyen és hasonló hirdetésekkel? Nem véletlen.

 


Az úgynevezett harmadik szektor már átvette a vezetést a nemzeti javak előállításában. A szolgáltató ágazat kifejezés napjainkban nem csak a fodrászokra és más hasonló szakmákra értelmezhető, hanem egy új, szinte önálló területre: az üzleti, információs technológiai háttértámogatásra, amely felszívja a pályakezdő informatikai, gazdasági végzettséggel rendelkező, több nyelven beszélő fiatalokat Magyarországon.BPO

Talán Az EU születésekor sem hittek abban, hogy a tőke, munka szabad áramlása után a szolgáltatások szabadsága nem csak Európára lesz igaz, hanem behálózza az egész világot. Ma az internet korlátlan világágában nincs szükség másra csak egy számítógépre, egy telefonra és internet elérésre. És még valamire: egy emberre, aki mindezt irányítja. A GMK rövidítés egyre kevesebbeknek mond valamit, de a BPO rövidítést hamarosan minden korosztály megtanulja. Sokan nem is tudják, hogy ő is ennek a rendszernek egyik mozgató rugói. Az üzleti folyamatok kihelyezése (Business Process Outsourcing - BPO) keretében a technológiai, illetve speciális üzleti folyamatokkal foglalkozó cégek különböző gazdálkodó szervezetek vállalati folyamatait és alkalmazásait veszik át. BPO olyan tevékenységek és eljárások kiszervezéséről szól, amelyek nem tartoznak egy cég alaptevékenységéhez, mégis elengedhetetlenül fontosak annak zökkenőmentes működéséhez (könyvelés, informatikai és egyéb segítségnyújtás) valamint a központosítás, hatékony és egyszerű megoldásnak minősülhetnek hosszú távon.
ImageA Business Process Outsourcing tehát vállalati funkciók kiszervezésének is tekinthető, melynek célja különféle előnyök biztosítása a megbízó számára - ilyen például a költségmegtakarítás, a jobb minőség vagy az, hogy a szolgáltatást igénybe vevő vállalat több energiát tud szentelni alaptevékenységének. Az ügyfél e funkciók ellátásának teljes felelősségét átruházza a szolgáltatóra, aki garantálja a szolgáltatás bizonyos minőségi és teljesítménymutatóit.
A BPO üzletág évek hosszú sora alatt alakult ki - gyökerei a 60-as évek időmegosztásos adatfeldolgozásáig nyúlnak vissza. Ezalatt a BPO tranzakció-központú (azaz feladat-orientált) tevékenységből stratégiai (folyamat-orientált) tevékenységgé vált. A BPO tevékenység néhány közismert példája a telefonos ügyfélszolgálati központok, a pénzügyi és számviteli terület és a gyártási logisztika kiszervezése. Az üzleti folyamatok kihelyezésével vállalati alkalmazáson kívüli erőforrások igénybevételére is sor kerülhet. Globális BPO piac nagysága 2007 végére várhatóan eléri a 173 milliárd dollárt.

ImageAz informatikai és az üzleti folyamatok kihelyezésére szakosodott vállalkozások egyre kedveltebb célterülete Közép- és Kelet-Európa, valamint Ázsia. Közép- és Kelet-Európa országai konkrét el?ľnyöket kínálnak a nyugat-európai cégek számára. Ilyen előnyt jelent például a nyelvtudás és bizonyos funkcionális ismeretek megléte (pl. kutatás-fejlesztés), a hasonló üzleti, kulturális környezet. Ezekben az országokban megvan az a munkaerő potenciál, amely a nyugati bérek költségei alatt extra bevételt eredményeznek az üzemeltető vállalkozások számára.


CIO

Ez a szemlélet már utolérte a szűken értelmezett információs piacot is. Ez a CIO. Nemzetközi szinten tevékenykedő számítástechnikai vezetők is üzletikapcsolat-kezelő szakértőket vetnek be, akiknek elsődleges feladatuk: az ügyfeleikkel való törődés és teljes körű megoldások szállítása a nap 24 órájában.

ImageA négy éve indult világméretű versenyben, az informatikai erőforrások együttműködésen alapuló felügyelete, valamint az IT-szolgáltatások és funkciók alternatív forrásai előtérbe hozták az IT-érték minősítésének és igazolásának fontosságát. Elmúlt évben a cégek informatikai vezetőinek több mint fele, már nem csak IT-értékek kezelésének minőségét tekintik kizárólagos fokmérőnek, hanem az IT-portfólió mérésével összehasonlítják  egyes szolgáltatók által biztosított (infrastruktúra, alkalmazások, információ, üzleti és IT-szervezeti folyamatok, humán tőke), az üzlet szempontjából fontos információtechnológiai termékek és szolgáltatások tervezését, felügyeletét és testre szabását.
A versenyképesség és költséghatékonyság inspirálta folyamat megállíthatatlan, kérdés csupán annyi: melyik lesz a következő terület, amelyre külső megoldás lehet a válasz? Talán a humán erőforrás menedzsment? Ez a tevékenység-kiszervezés részben már ma is működik, középvállalati és multinacionális környezetben egyaránt.Filáj Gábor

Forrás: Tesk Tanácsadó Kft.



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.