Sikercsapat Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
ImageA kapcsolatépítés előnyei

Ötlettől a megvalósulásig

A legjobb, és néha a legrosszabb ötletek is egyénileg születnek. Történhet ez akár a zuhany alatt, vagy egy hosszú út során. Az ilyen pillanatokban energiával telinek érezzük magunkat, és készek vagyunk egy új vállalkozás beindítására. Habár az elszigeteltség segíthet új nézőpontból nézni a dolgokat, nehéz az innovatív célokat izoláltan elérni. Hasonló gondolkodású emberekkel álljunk össze, akik segíthetnek az üzleti céljaink elérésében, esetleg felülmúlásában.


Vállalkozónak lenni sokkal több, mint jó ötletekkel előállni. Sokkal inkább arról szól, hogy tudjuk milyen úton érhetjük el az ötletek megvalósulását. Szükséges mások tanácsát illetve tapasztalatait megfogadni, beépíteni, és ezáltal olyan utat találni, amelyen elérhetünk az álomtól a valóságig.A "sikerorientált csoportosulás” egy olyan növekedési stratégia, amelyben más nyílt gondolkodásmódú vállalkozókkal csoportosulunk a célok közös elérése érdekében. Nagyon jó eszköz az új megközelítések kidolgozásához, és a vállalkozás növekedésekor jelentkező kihívások megoldásához. Egy pár tipp kezdésként:1. Elemezzük a vásárlói igényeket. Találjunk további olyan termékeket és szolgáltatásokat, amelyek növelik a vevői elégedettséget. Kérdezzük meg az ügyfeleket, hogy milyen kiegészít?ő termékeket szereznek be rendszeresen, amelyek beleillenek az üzleti profilunkba. Ezeknek az árucikkeknek a kényelmesen elérhetővé tétele nagyszerű eszköz a vásárlói hűség növeléséhez. Például, ha egy fodrász szalon tulajdonosai vagyunk, akkor a vásárlóknak kínálhatunk kedvezményeket kozmetikákban, vagy fitness klubokban.Image2. Írjuk össze a lehetséges partnerek listáját. Beszéljünk más, hasonló vásárlóbázissal rendelkező, de nem konkurens vállalkozókkal. Ez jó alapot szolgáltathat esetleges jövőbeni társulásokhoz. Remek jelöltek az olyan magánszemélyek, amelyek a közvetlen vevőkörben működtetik vállalkozásukat, vagy benne vannak a vertikális gyártási láncban. Az, hogy értik a vásárlói igényeket, és vágyakat, nagyon hasznossá teszi a tanácsukat.3. Tartsunk csoportegyeztetéseket. Használjuk azt a listát amelyet korábban írtunk össze. A lista körülbelül hat-nyolc tagot tartalmazzon. Rendszeresen találkozzunk ezekkel a partnerekkel. Ezek az ülések jó alkalmat adnak a nézőpontok frissítésére, illetve a siker eléréséhez szükséges gyakorlati tapasztalatok cseréjére. A találkozók célja a következő: a nézőpontunk frissítéshez szükséges lehetőségek felkutatása, az üzleti eredmény, és a profitábilitás növelése érdekében.4. A hitelesség fenntartása. A csapattagok azáltal segítenek egymásnak új stratégiáik kidolgozásában, hogy őszinte visszajelzéseket adnak. Minden alkalommal más vezesse az ülést, aki összeállítja az ülés napirendjét, és összegzi a tárgyalást. Minden a tárgyalások alkalmával kidolgozott akcióterv szigorúan titkos kell, hogy maradjon. A bizalom által lehet részt venni a csoportmunkában.5. Olyan programokat valósítsunk meg, amely minden tag számára eredményes. Ha pozitív hatással vannak a változások a tagokra, akkor azzal motiváltak maradnak. ImageNagyon jó kiindulópont lehet egy közös marketing-stratégia kidolgozása, amely anélkül növeli az eladásokat, hogy további személyes erőforrások bevonására lenne szükség. A vásárlók imádnak arról pletykálni, hogy milyen ajánlatokat kapnak, illetve hogy mennyit takarítanak meg velük. A csapatunk építhet erre a szokásra a marketing kampány kidolgozásakor. Például készítsünk egy olyan kiadványt, amelyben feltüntetjük az akciókat, és a tagok vállalkozásainál beváltható kuponokat is tartalmazhat.Minden vállalkozás szembekerül olyan helyzetekkel, amelyek befolyásolják a céljaikat. Gyakran elég a megoldás megtalálásához annyi, ha megbeszéljük őket olyan emberekkel, akiknek más a nézőpontjuk. A csapat tagjainak hozzájárulásai növelik a magabiztosságot, és megerősítenek bennünket a céljaink sokkal hatékonyabb eléréséhez.Forrás: Vállalkozás- Online

www.vallalkozas-online.hu


Kérdése van a cikkhez?
Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakért?ľnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösség tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

További cikkeket a témában a "Vezet?ľi túlél?ľcsomag" rovatunkban olvashat →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.