Hogyan legyünk jobb vállalkozók? Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
ImageA fellendítés tippjei

A hatékony munka és sikeres cég receptje

Segítségre van szükségünk, hogy újra fellendítsük a vállalkozásunkat? Kifogytunk a kreatív ötletekből? Nézzük a következő tippekből álló listát a vállalkozásunk fellendítéséhez. Legyen ez a jövőben az ellenőrzőlistánk, ha esetleg elakadnánk. Tanuljuk meg, hogyan vezessük a vállalkozásunkat hatékonyan.


1. Legyünk globálisak
Vegyük figyelembe a következő szempontokat, ha esetleg külföldre kacsintgatunk:
1. Tanulmányozzuk a térképet, és a szállítási útvonalat.
2. Tudjuk hova akarunk menni, és látogassunk is el oda.
3. Hozzuk meg a döntést, és legyünk konzekvensek. Teljes erővel induljunk útnak, de gondoskodjunk más támaszról is.
4. Fogjuk vissza önbecsülésünket. Ne hagyjuk, hogy a globális nézettől megrészegülve helytelen döntéseket hozzunk.
5. Ha valami rosszul néz ki, ne próbáljuk másként feltűntetni. Bízzunk az ösztöneinkben.
6. Másokkal is úgy bánjunk, mint ahogyan azt mi elvárnánk.
7. A kapcsolatokat szakszerűen, udvariasan, és konzisztensen kezeljük.
8. Számoljunk három éves bevezetési idővel a világpiacon. Ehhez időre és türelemre van szükségünk.
9. Az ismeretlent mindig fogadjuk szívélyesen.

2. Hol találjunk támogatókra?

ImageAz üzlet beindításához talán még elég volt a családtól, vagy a barátoktól kölcsönzött pénz, de hova forduljunk, ha a vállalkozás fejlesztésére kell a pénz? Amennyiben még csak három évnél kevesebb ideig működtünk, vagy nincsen semmilyen speciális ajánlatunk, akkor nehéz lehet a hagyományos hitelezési források elérése. Azonban vannak más lehetőségek is, csak tudni kell, hol keressük őket. A terjeszkedés finanszírozásához próbáljuk meg a következő hármat:
• Menjünk vissza a barátokhoz, vagy családhoz. Ha az előző kölcsön nem is volt hivatalos, ezúttal mutassunk be terveket, és konkrét ajánlatot a visszafizetés módjára, valamint a kamatokra.
• Próbáljunk állami támogatáshoz jutni. Sok vállalkozás jut hozzá államilag támogatott hitelekhez.
• Egyeztessünk az partnereinkkel. A támogatás megszerzésének egy másik módja, ha a szállítókat keressük meg, és hitelként tőlük alapanyagot szerezzünk be, ezáltal nem kell érte fizetni.

Image3. Nyissunk-e egy másik üzletet?
Nem feltétlenül ez a terjeszkedés legjobb módja, de gyakran ez jut eszünkbe, amennyiben a terjeszkedésre gondolunk. Vessünk egy pillantást a következő 6 tippre, és ez alapján döntsük el, jó-e egy második üzlet megnyitása:

• Győződjünk meg róla, hogy rendelkezünk fedezeti bevétellel, és hogy a növekedés üteme töretlen volt az elmúlt pár évben.
• Nézzük meg a vásárlói, és gazdasági trendeket, amelyek jelzik a vállalkozás erősségét.
• Győződjünk meg róla, hogy az adminisztrációs és vezetői csapat kiválóan működik, az új üzlet megnyitásához szükség lesz rájuk.
• Készítsük el az új üzlet teljes üzleti tervét.
• Határozzuk meg a finanszírozás módját.
• Ne a pénztárcánknak, hanem a vállalkozásunknak legjobban megfelelő helyszínt válasszuk.

4. Franchising és licenszek.

Gondoltunk-e már arra, hogy a vállalkozásunkat franchise rendszerűvé alakítsuk? A legfontosabb kérdés, amit fel kell tennünk magunknak az, hogy a vállalkozást át lehet-e olyan formára alakítani, hogy más formában működjön (franchise), vagy olyan szabványosított termékünk van-e, amit valaki más többször is eladhat. Azt hihetjük, hogy a vállalkozás kiterjesztése új munkaerő és tőke bevonásával, raktárbérlettel, felszerelések vásárlásával jár, gyakran sokkal hasznosabb, és kevésbé kockázatos termékek licenszét megvenni egy nagy vállalattól.

5. Hogyan célozzunk meg más piacokat?

ImageHa tizen-, huszonévesek a vevőink, célozzuk meg a főiskolai és egyetemi hallgatókat. Amennyiben dolgozó anyáknak ajánljuk a terméket, kis módosítással talán megfelel otthon maradó anyáknak is. Egy másik stratégia, hogy a kiskereskedelmi árut nagykereskedelemben áruljuk. Például egy élelmezési vállalkozás, amely süteményekre specializálódott, kapcsolatba léphet a helyi pékségekkel az áru nagykereskedelmi értékesítése érdekében. A sütödékből kapott ár alacsonyabb lesz ugyan (mivel azok ráteszik a saját árrésüket), de jelentős pénzforgalmat generál, amelyre építhetünk.

Személyes fejlődésünk

6. Vegyünk ki szabadságot!
Sok kisvállalkozás tulajdonosa azzal kérkedik, mennyire nélkülözhetetlenek, és hogy sosem mennek szabadságra. Azzal azonban, hogy sosem lazítunk, nagyon rossz példát mutatunk az alkalmazottaknak. Azzal, ha nem megyünk szabadságra sokkal inkább a hatékonyságunk hiányát bizonyítjuk, mint helyettesíthetetlenségünket. Ez inkább az ingerlékenység, és magas fluktuáció jele.
ImageAhhoz, hogy igazán lazíthassunk, elő kell készíteni az első szabadságot. Ha félünk szabadságra menni, akkor talán túl aktívan veszünk részt a mindennapi feladatokból. Amennyiben ugyanazt csináljuk, mint az alkalmazottak, akkor azonnal hagyjuk abba! Mi vagyunk a főnök, a vezető, a látnok!
Kezdetnek győződjünk meg róla, hogy a munkavállalók megfelelően képzettek-e a munkájuk ellátására. Aztán hagyjuk őket anélkül végezni a dolgukat, hogy mindig ott állnánk mögöttük. Ahogy az alkalmazottak egyre sikeresebbek lesznek, és mind kevesebb hibát vétenek, szívesen néznek majd a nagyobb kihívások elé, ezzel időt hagyva nekünk a vállalkozás fejlesztésére, és a szabadságra.

7. Építsük ki a társadalmi tőkénket.

A társadalmi (kapcsolati) tőke legalább annyira fontos, mint a pénzbeli testvére. A pénztőkéhez hasonlóan ezt is egy egyén vagy vállalkozás halmozza fel, amit utána javak termelésénél használunk. Egyszerűbben nem más, mint a személyi és szakmai hálózatok alapján felhalmozott erőforrások összessége. Ezekbe beletartoznak az ötletek, tudás, információ, lehetőségek, kapcsolatok, és természetesen az ajánlások is.
ImageA társadalmi tőke kialakítása fáradságos feladat lehet. Ha jól rendszerezett, jól szervezett keretben csináljuk, akkor hatékonyabbak lehetnek erőfeszítéseink, és ez segíthet a tőkeegyensúly kialakításában. A társadalmi tőke kialakításakor a kulcsszó a hálózat, mivel a sikeres hálózatépítés nem más, mint stabil, szakmai kapcsolatok kialakítása, és fenntartása. A szájon át terjedő marketinget ugyanúgy meg kell tervezni, mint bármely más marketinget. Mindig adjunk referenciákat. Ezáltal könnyebb a vállalkozói hálózatunk kiépítése. Mindig látszunk professzionálisnak! Jó hírnevet szerzünk majd, ha megbízhatóak vagyunk, időre szállítunk, pontosan jelenünk meg a tárgyalásokon, udvariasan bánunk másokkal, továbbá ezáltal jobban emlékeznek majd ránk a társadalmi tőkénk leendő tagjai.

8. Agytröszt létrehozása.

Vállalkozási szakértőként mindig újabb és újabb ötletekre van szükségünk a siker elérése érdekében. Figyelemmel kell követnünk a trendeket, és kiadványokat, hogy lépést tudjunk tartani a gyors gazdasági változásokkal, és hogy versenyképesek maradjunk.
ImageMár talán rájöttünk, hogy majdnem lehetetlen mindezekkel egyedül lépést tartani. Egyszerűen túl sok az információ. Szerencsére mindig van valaki, akinek a hiányzó információ a specialitása, úgyhogy nyugodtan fordulhatunk másokhoz segítségért. Általában mindig van egy pár ember, akik segíthetnek nekünk a problémák megoldásában, vagy a vállalkozáshoz tartozó speciális területeken, vagy azokon a területeken, ahová a belépést fontolgatjuk. Tudnunk kell továbbá, hogy kivel léphetünk kapcsolatba, illetve hol szerezhetjük meg a szükséges információt.
Ha már meghatároztuk a legfontosabb kapcsolatokat, akkor lépjünk velük kapcsolatba a tudáshálózatunk fejlesztése érdekében. Ezáltal a hálózatunk megkapja a szükséges információkat, a vállalkozás pedig növekedésnek indulhat.

9. Hogyan fogjunk bele egy személyes tréning programba?
Mik a teendők, ha élvezni akarjuk egy személyes tréning program hosszú távú előnyeit? Fizessünk elő üzleti magazinokra, hírlevelekre, és olvassuk őket rendszeresen. Ha van hordozható számítógépünk, akkor elektronikus úton is olvashatjuk a cikkeket, illetve könyveket. Hallgassunk kazettákat a kocsiban. Vegyük rá magunkat, hogy minden hónapban legalább egy-két üzleti könyvet elolvassunk.
Járjunk előadásokra, amelyek olyan területeket tanítanak nekünk, mint a marketing, a számvitel, a jogi kérdések kezelése, stb. Minél többet tudunk egy témában annál jobban felügyelhetjük az adott területen dolgozó alkalmazottakat. Általánosan véve, sok időt kell töltenünk tanulással, és a fontossági sorrendben előre kell helyeznünk azt. Néhány tevékenységet besűríthetünk a napunkba (mint pl. várakozás közbeni olvasás), de valószínűleg olyan tevékenységet is fel kell majd adnunk miatta, amelyek nem olyan fontosak (pl.: TV nézés).

10. Sose hagyjuk abba a tanulást.

A hosszú távú üzleti siker titka a folyamatos személyi fejlődés. Ennek elérése azt jelenti, hogy ma jobbak legyünk, mint tegnap, és jobbak legyünk holnap, mint ma. Nagyon gyakori hiba, hogy sok vállalkozó azt mondja, nincs ideje az ilyen dolgokra. Ők elakadnak a vállalkozásaik napi feladatainak szintjén, és nem látnak túl azokon. Talán találkoztunk már a mondással, miszerint vannak sürgős, és vannak fontos dolgok, és van, ami mindkettő. Sok tulajdonos a sürgős dolgokkal foglalkozik, mivel helytelen a tervezési stratégiája, és hiányzik a hosszú távú perspektíva belőle, ami által újabb és újabb fontos dolgok keletkeznek. Az önoktatás jó példája az egyáltalán nem sürgős, de annál inkább fontosabb dolgoknak.
ImageAnnyit kell tennünk, hogy beleássuk magunkat a rengeteg adatba, és célunkká tesszük ezeknek a megértését, illetve tudássá alakítását, majd ezt a tudást tapasztalatszerzésre használjuk. Természetesen ez egy hosszú folyamat, sok ember azért nem vállalja, mert a visszacsatolási ideje nagyon hosszú. Gyakran nehéz, munkával teli hónapokba telik míg pozitív változásokat tapasztalunk. Talán nem is rögtön látjuk majd a hatást, egy nap azonban csodálkozva tekintünk vissza, hogy mennyit is fejlődött az ítélőképességünk, és üzleti készségeink. Egyszer csak azon vesszük majd észre magunkat, hogy tisztábban látunk, többet értünk meg abból amit látunk és hallunk, és tisztábbá válik a vállalkozói elképzelésünk is.

Forrás: Vállalkozás- Online

www.vallalkozas-online.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.