A 3 dimenziós Internetes világ Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
Apró szigetország nyit elsőként valódi követséget a virtuális világban

Second Life

ImageA Maldív-szigetek az első ország, amely követséget nyitott a Second Life-ban, egy háromdimenziós, internetes, virtuális világban, amelyet több mint 6,6 millió ember "népesít" be a világ minden tájáról. A virtuális követség új csatornát biztosít az országnak.


A 300.000 lakosú apró szigetország júliusban nyitotta meg virtuális követségét, ezzel éppen megelőzve Svédországot, amely remélte, hogy a május 30-án nyíló képviselete lehet az első a Second Life-ban.
Málta, Macedónia és a Fülöp szigetek szintén tervezik virtuális képviseletük nyitását a Second Life-ban. A virtuális világot egy amerikai technológiai cég alapította 2003-ban és a múlt évben került a nemzetközi figyelem középpontjába.


ImageA Maldív szigetek követségét a Second Life "Diplomácia szigetén" lehet majd megtalálni, ahol a látogatók szemtől-szemben beszélgethetnek egy számítógép által létrehozott nagykövettel vízumokról, kereskedelemről és más kérdésekről.
Az ötlet egy kicsit elképesztőnek tűnhet egy 1.192 szigetből álló országtól, amelyben körülbelül csak 200 sziget lakott, és amelyet leginkább a nászutasok és a jómódú turisták paradicsomaként ismerünk. A legutóbbi statisztikák szerint a Maldív szigetek csak 19.000 internet használóval büszkélkedhetett 2005-ben.

A maldív kormány szerint azonban, amelyet a nyugat a politikai ellenzék elnyomása miatt erősen kritizált, ez egy komoly lépés az ország nemzetközi profiljának javítására és egy kiegyenlítettebb diplomáciai eszmecsere folytatására.

A maldív külügyminiszter egyik nyilatkozata szerint a Second Life "új utakat nyit meg a diplomáciai képviselet és a tárgyalások elött, különösen a kis- és fejlődő országok számára, melyek a valódi világban korlátozott diplomácia befolyással rendelkeznek."

Abdulla Shahid külügyminiszter szerint: "A Maldív szigetek egy kis ország, de ez nem jelenti azt, hogy mi nem járulhatunk hozzá érdemben a nemzetközi ügyletekhez." Majd így folytatta: "A virtuális követség új csatornát biztosít számunkra, hogy információkkal szolgálhassunk az országról, hogy elmondhassuk a véleményünket nemzetközileg is fontos témákban, és hogy kommunikálhassunk partnereinkkel a nemzetközi közösségben."


A Diplomácia sziget a Máltai székhelyű Diplo Alapítvány ötlete, egy non-profit szervezeté, amelynek célja, hogy segítsen a fejlődő országoknak a nemzetközi ügyekben való érdemi részvételben.

ImageOtthont fog adni egy diplomáciai akadémiának, ahol a modern diplomáciához kapcsolódó témákat lehet megvitatni, és egy "diplomáciai múzeumnak" is, amely rávilágít a diplomácia szerepére a modern világban.

Egy internetes kormányzati falu is helyet fog kapni rajta, ahol a magánélet, a biztonság, a digitális identitás, a kibertér adóztatása, és a digitális szakadék áthidalásának kérdésében tartanak majd konferenciákat.


A Second Life alkotója egy San Francisco-i székhelyű technológiai vállalat, a Linden Lab volt amely 2003-ban 64 hold virtuális földdel kezdte meg a működését, amit Linden dollárokért, amerikai dollárra váltható virtuális valutáért adtak el a "lakóknak".
A program azóta olyan, a valódi világban működő intézményeket is vonz, mint az egyetemek, a nagyvállalatok (Toyota, Nike, General Motors), és a média óriásokat is, mint például a Reuters és a BBC.

A Lindex, a Second Life valuta váltó oldalának hivatalos árfolyama szerint, 268,73 Linden dollár(L$) ér egy US dollárt. A tranzakciókat hitelkártyával lehet bonyolítani. Januárban 5 millió US dollárt költöttek nagyjából 4.2 millió tranzakcióban a játékon belül.
FBI ügynökök virtuális személyiségeket, más néven, avatárokat vettek fel, hogy a Second Life-ban vezetett kaszinókat meglátogathassák az online szerencsejátékok szigorítása miatt.

Image2006-ban a Harvard Jogi kara bevezetett egy kurzust, amelynek egyes óráit egy virtuális osztályteremben tartják a Second Life-on belül. 2006-ban a Reuters egy új ügynökséget nyitott a Second Life-ban. Az iroda személyzetét Adam Pasic riporter alkotja és az ügynökség Londoni és New Yorki irodáiról mintázták.
Az Adidas egy outlet-et nyitott a Second Life-ban ahol 24 "valódi" cipőmodell virtuális mását árulják. Az áruk nagyjából 50L$. A Toyota piacvezető a Second Life-ban és 300L$-ért árulja virtuális autóit.

Forrás: Netpreneur


www.netpreneur.hu 

 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőinkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

További cikkeket a témában a "Vezetői túlélőcsomag" rovatunkban olvashat →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.