A hazai kkv-k légi küldeményforgalma Nyugat-Európába irányul döntően Nyomtatás
2014. december 22. hétfő, 00:00

A helyismeret hiánya, a kulturális különbségek a fő probléma az expressz szállítmányozási piacon jelentős ügyfélkört jelentő kis- és középvállalkozások (kkv) külföldi terjeszkedése során – derül ki a DHL Express és az Economist Intelligence Unit (EIU) kkv-k nemzetközi piacokon való működésével kapcsolatos közös kutatásából. A 12 országra (G7 és BRICM) és 20 iparágra kiterjedő, 480 kkv-t megkérdező tanulmány szerint a szféra többsége arra számít, hogy öt éven belül bevételeik akár 50 százaléka származhat a nemzetközi piacról. A jelentés egyebek között arra is rámutat, hogy a kkv-k még mindig fenntartással kezelik Afrikát, 40 százalékuk pedig semmilyen növekedési lehetőséget nem lát benne. A DHL Express magyar adatai is ezt támasztják alá.



A nemzetközi terjeszkedésben gondolkodó kkv-k számára Kína a legfontosabb. A cég hazai légi küldeményforgalma alapján a kkv-kat reprezentáló értékesítési csatornákon továbbra is a nagyobb nyugat-európai országokba irányul a legtöbb küldemény, Kína pedig a 11. legnépszerűbb célország. Az import forgalomban azonban sokkal jelentősebb az ázsiai országok, elsősorban Kína, Dél Korea, Hong Kong és Tajvan szerepe.

Forrás: Világgazdaság Online