Nőtt a legnagyobb Bács-Kiskun megyei vállalkozások árbevétele tavaly |
2016. december 05. hétfő, 00:00 |
A Bács-Kiskun megyei székhelyű vállalkozások nettó árbevétele tíz és fél százalékkal nőtt 2015-ben az előző évhez képest - hangzott el a TOP100-Bács-Kiskun megye gazdasága 2016 című kiadvány bemutatóján, Kecskeméten.
A Bács-Kiskun megyei vállalkozások 2015-ben együttesen 3775,4 milliárd forint nettó árbevételt értek el, ennek 63,2 százalékát a 100 legnagyobb vállalkozás adta, 15 százalékos árbevétel-növekedést realizálva. A többi cég árbevétele átlagosan 3,2 százalékkal emelkedett. A száz legnagyobb cég között az első helyen a kecskeméti székhelyű Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. szerepel, amely az előző évi 884,435 milliárd forintról 2015-ben 1 064,869 milliárd forintra növelte árbevételét. A második a tiszakécskei székhelyű Duna Aszfalt Kft. 86,522 milliárdról 124,548 milliárd forintra, a harmadik helyen szereplő kiskunfélegyházi Hungary-Meat Kft. 72,911 milliárdról 74,367 milliárd forintra növelte árbevételét tavaly. Gaál József, a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke a kamara, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Bács-Kiskun Megyei Adó- és Vámigazgatósága, valamint a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szegedi főosztálya közös kiadványának bemutatóján elmondta: elsősorban a járműgyártásnak köszönhetően a megye gazdasága fejlődő szakaszban van. Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint 13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás. Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14. |