Fiatal vállalkozók szövetsége: csak a magyar vállalkozók 27 százaléka számít fiatalnak Nyomtatás
2017. március 08. szerda, 00:00

A magyar vállalkozók 27 százaléka tartozik a 40 év alatti korcsoportba, csupán ők számítanak fiatal vállalkozónak, miközben 19 ezer olyan cég van az országban, amelynek 65 évnél idősebb a tulajdonosa - mondta a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének (Fivosz) elnöke az M1 aktuális csatornán.


Kovács Patrik szerint a magyar gazdaság szempontjából a következő 10 év kritikus lesz, ugyanis a magyar vállalkozások legnagyobb része, főleg a kis- és középvállalkozások (kkv) a rendszerváltás után jöttek létre. Ezeknek a vállalkozásoknak a tulajdonosai mára már a nyugdíjkorhatár közelébe értek.
A helyzet megoldása érdekében sokkal több fiatal (18-40 év közötti) vállalkozóra és a generációváltás elősegítésére van szükség - mondta.
Kovács Patrik kiemelte: a Fivosz a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségével (VOSZ) és a kamarákkal azon dolgozik, hogyan hidat építsen a generációk között.
A Fivosz munkájáról elmondta: a szövetség a fiatalok vállalkozóvá válását, valamint a már meglévő vállalkozások további terjeszkedését, külpiacokra jutását is segíti.

Forrás: MTI

Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.