K&H: romlottak a hazai kkv-k éves várakozásai Nyomtatás
2017. április 19. szerda, 00:00

Romlott a hazai kis- és középvállalkozások (kkv) bizalma, a következő egy évre vonatkozó várakozásokat mutató K&H bizalmi index az év eleji 11 pontról 1 pontra csökkent, megszakítva ezzel az utóbbi öt évben tapasztalt trendet - közölte a K&H Bank az MTI-vel.


A tájékoztatás szerint a mostani 10 pontos csökkenés jelentősnek mondható, de a várakozások még ezzel együtt is fél éve a pozitív tartományban vannak, amire az index 12 éves történetében még nem volt példa.
A csökkenés hátterében alapvetően az áll, hogy a vállalkozások gazdasági helyzetét meghatározó tényezők közül nagyot zuhant a közterhek és a vállalati hitelkamatok várt változásának megítélése, továbbá az eddigieknél negatívabban értékelték a döntéshozók az elmúlt hónapok kormányzati intézkedéseit is.
A közterheket illetően már csak 12 százalék bízik csökkenő trendben, míg a növekvő adókkal és járulékokkal tervezők aránya 14 százalékról 25 százalékra nőtt az előző negyedévhez képest.
Több mint duplájára, 14 százalékról 30 százalékra emelkedett azok aránya is, akik szerint az elmúlt hónapok kormányzati intézkedései - mint például a minimálbér és a garantált bérminimum megemelése, a változó cafeteria szabályok vagy a vártnál kisebb járulékcsökkentés - rontottak versenyképességükön.
Mindeközben megduplázódott a növekvő hitelkamatokra számító cégek aránya (21 százalékra), mivel a növekedési hitelprogram (nhp) március 31-i kifutását követően a szektor átlagosan 0,4 százalékos díjnövekedést valószínűsít.
A felmérés szerint leginkább a kis- és a mikrovállalkozások várakozásai romlottak, a középvállalatok optimizmusa is mérséklődött valamelyest, de továbbra is a legoptimistábbak. Az ágazatok közül ismételten az agrárcégek hangulata a legjobb, amelyet kissé lemaradva a kereskedelem követ, míg a legalacsonyabban az ipari és szolgáltató szektor várakozásai állnak. 
A K&H és a GfK Magyarország 2004 óta készíti a negyedéves kkv bizalmi index kutatást, 500 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint éves árbevétel alatti társaság üzleti döntéshozóinak megkérdezésével. A legutóbbi felmérés 2017. február 22. és március 7. között történt.

Forrás: MTI

Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.