Zölddel könnyebb eladni Nyomtatás
2009. augusztus 31. hétfő, 03:00

Az emberek nagyobb valószínűséggel reagálnak pozitívan egy zöld színben tett ajánlatra, míg a piros váltja ki a legszélsőségesebb reakciókat - állapította meg a HP Képalkotási és Nyomtatási divíziója (IPG) megbízásából az EMEA-régióban végzett kutatás.  Az eredmények igazolták a színek meggyőző erejét. A megkérdezettek több mint fele (53%) egyetértett vagy határozottan egyetértett a zöld betűvel nyomtatott állításokkal, míg ha ugyanazt a kérdőívet fekete betűvel készítették el, csupán 36% fejezett ki egyetértést.


A HP IPG, a képalkotási és nyomtatási eszközök legnagyobb globális szállítója, kutatás segítségével kívánta alaposabban felderíteni a színek döntéshozatali folyamatra gyakorolt hatását. Az eredmények alapján a vállalatok pontosabban megérthetik, miként reagálnak a különböző célcsoportok a színekre, és ennek megfelelően javíthatják belső és külső kommunikációjukban a színek használatát.

08_31_vezt1

Az X tengely jelöli az egyetértő, elutasító és közömbös reakciók arányát a következő állításokra: „A május a kedvenc hónapom”. „Ma kreatívnak érzem magam” (mindkét állításnál átlagoltuk az eredményeket). Az Y tengely mutatja a kérdőív színe által kiváltott reakciót. A grafikában összesítve szerepelnek az EMEA-régió adatai.


A kutatás összefüggést tárt fel a polaritás - a szélsőséges vélemények - és a piros szín között. A piros színnel nyomtatott kérdőívek közel háromszor annyi esetben váltottak ki a megkérdezettekből szélsőséges reakciót (határozott egyetértést vagy elutasítást, mint a fekete-fehér verziók (29% - 10%). A közömbös válasz (sem egyetértés, sem elutasítás) a kék és a fekete színnél jelentkezett a leggyakrabban - 47 illetve 43 százalékos arányban, míg a zöld színnél 28%, a pirosnál pedig 19% volt ugyanez az arány.

A vizsgálat a nemek között is különbséget mutatott. A férfiak mindenütt kétszer olyan gyakran nyilvánítottak szélsőséges reakciót (24%), mint a nők (11%). A piros osztotta meg a leginkább mindkét nemet: a férfiak 34 és a nők 24 százaléka reagált határozott egyetértéssel vagy elutasítással a pirosban feltett kérdésekre. Ha a kérdést fekete színnel nyomtatták, a férfiak 16 és a nők 3 százaléka adott hasonlóan szélsőséges reakciót.

08_31_vezt2

Az X tengely a határozott egyetértés/elutasítás (a „szélsőséges” reakció), az egyetértés/elutasítás („enyhébb” reakció), és a közömbös reakció arányát ábrázolja a következő megállapításokra: „A május a kedvenc hónapom”. „Ma kreatívnak érzem magam” (mindkét állításnál átlagoltuk az eredményeket). Az Y tengely mutatja a kérdőív színe által kiváltott reakciót. A grafikában összesítve szerepelnek az EMEA-régió adatai.


A kilenc ország munkavállalói korú válaszadói körében végzett kutatás különböző színű betűkkel nyomtatott „semleges állításokra" épült. A válaszadók különböző csoportjaitól azt kérték, hogy fejezzék ki, mennyire értenek egyet az egyes állításokkal.

Luis Casado, a HP IPG EMEA-régióbeli nagyvállalati marketingigazgatója elmondta, hogy bár a kutatás nem tekinthető „tudományos" értékűnek, az eredmények jól érzékeltetik a színek döntéshozatali folyamatra gyakorolt hatását. „Az egyéni percepció és színekre adott reakció nagyon sokféle lehet, éppen ezért nehezen előrejelezhető és elemezhető. A kutatási eredmények igazolják a piros szín által kiváltott szélsőséges reakciót, ugyanakkor összességében véve a piros betűs állításokkal még mindig többen értettek egyet (47%), mint fekete (39%), vagy kék (36%) szín használata esetén" - magyarázta Cascado.

„Az eredmények jól mutatják, mennyire befolyásolják a színek az emberek véleményét, egyetértését és akár döntéseit. Ez pedig távolról sem elhanyagolható szempont az üzleti életben. A szín fontos üzleti tényező, ha a vállalat adott reakciót szeretne kiváltani célközönségében, vagy csupán ki akar tűnni a piaci tömegből" - folytatta a szakember.

A színek erősödő üzleti hatása

08_31_veztBoudewijn Krijer, független színes nyomtatási és digitális képalkotási szakértő, a ColorPlaza alapító partnere úgy véli, hogy a kutatás megállapításai értékes információt közölnek a színek percepcióra és döntéshozatalra gyakorolt hatásáról. „A vizsgálat igazolta azt az ösztönös sejtésünket, hogy a színek szó szerint magasabb szintre emelik a dokumentumot, és számottevő mértékben fokozzák annak hatásosságát szubjektív értékelés, figyelemfelkeltés, sőt a végső döntés szempontjából" - fejtette ki Krijer.

„A színek használata ma még sokkal inkább művészet, mint tudomány. Az üzleti életben az elmúlt tíz évben terjedtek el széles körben a színes dokumentumok. Az értékesítésben a fekete helyett ma már sokkal inkább a sárga a domináns szín, és a zöld - amivel egy évtizede még alig lehetett találkozni - szintén erőteljesen terjed. Ezek a változások egyrészt a tágabb értelemben vett társadalmi környezet átalakulását tükrözik, ami - sok szempontból - formálja az emberek színekről alkotott fogalmait, másrészt a színes nyomtatás költségének csökkenésével is összefüggenek.

„A nagyvállalati és a kkv szegmensben két fő trend áll a színes anyagok terjedésének hátterében. Először is, a színes nyomtatás relatív költségének csökkenésével a szervezetek házon belül is közel profi minőségű szóróanyagokat állíthatnak elő. Másodsorban a színes használat követését, mérését és megtervezését segítő eszközök széles választékának köszönhetően valódi, mérhető beruházás-megtérülést érhetnek el a színes nyomtatással" - jelentette ki Krijer.

A HP sokféle szoftvert és felügyeleti eszközt kínál a nagyvállalatoknak és a kkv-knak a színes nyomtatott és digitális anyagoknál elérhető beruházás-megtérülés növelésére és követésére:

Nagyvállalatoknak

* A nagy teljesítményű HP Color-Access Control segítségével a szervezetek kezelhetik, figyelhetik és elemezhetik a színek használatát nyomtatási és digitális képalkotási környezetükben. Stratégiai szinten szabályozhatják a színes funkciók igénybevételét, használati és optimalizációs jelentéseket készíthetnek, riasztásokat generálhatnak, segíthetik a színes nyomtatási feladatok részlegek közötti elszámolását, a nyomtatási folyamatok auditálását és a sikeres kellékanyag-gazdálkodást.

* A nagyvállalatok számára ingyen elérhető a HP Web JetAdmin nevű, egyszerű nyomtatási és képalkotási felügyeleti szoftvercsomag. A csomag szoftverei távkonfigurációval, proaktív rendszerfigyeléssel, biztonsági jellemzőkkel, hibaelhárítással és jelentéskészítéssel segítenek optimalizálni az eszközkihasználtságot, kézben tartani a költségeket, biztonságossá tenni az eszközöket és ésszerűsíteni a kellékanyag-gazdálkodást a képalkotási-nyomtatási környezetben. A 2009 júliusában bevezetett legújabb változat, a HP Web Jetadmin 10.2 továbbfejlesztett távfelügyeleti képességeket, eszközkövetési és konfigurációs jellemzőket és fejlett kellékanyag-gazdálkodást kínál - ezzel is csökkentve a karbantartási időt és a telepítési összköltséget. A Web JetAdmin felhasználói az energia-megtakarítás érdekében távolról ütemezhetik az alvó és éledési üzemmódokat, sőt a kétoldalas (duplex) nyomtatás automatikus aktiválásával a papírfogyasztást is legalább 30 százalékkal mérsékelhetik.

* Az Edgeline technológiával ellátott HP MFP-kkel a szervezetek többszintű árazási modellt alkalmazhatnak a produktivitás fokozására és a színes költségek szabályozására: külön árat határozhatnak meg a professzionális és a némileg gyengébb általános irodai minőségre, sőt - a HP Color Accent jellemzővel - egy harmadik árat is beállíthatnak, amikor a rendszer a fekete-fehér oldalköltségnek megfelelő árat számítja a nagyon kevés színt tartalmazó oldalaknál.

Kkv-knak

* A HP Easy Printer Care szoftver könnyen kezelhető eszköz a színes nyomtatási feladatok követéséhez, figyeléséhez és utólagos ellenőrzéséhez. A nyomtatók használatáról jelentést készítő eszköz max. 20 HP LaserJet nyomtatóhoz használható.

 

Forrás:
Piac és Profit

www.piacesprofit.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.