Nyilvános a jövő évi vasúti menetrend tervezete Nyomtatás
2009. október 23. péntek, 03:00

10_23_vezt

 

A Közlekedési Hírközlés és Energiaügyi Minisztérium honlapján közzétette a jövő évi országos és regionális megrendelésű vasúti közszolgáltatási menetrend tervezetét. Az egyeztetés alatt álló javaslat véglegesítési határideje 2009. október 31. A tervezetben foglalt változtatások bevezetésével az országos jelentőségű vasútvonalakon több járat indulna kiszámítható gyakorisággal és egyes esetekben 5-10 perccel rövidebb menetidővel.


A szaktárca szeptemberben ismertette a pályahálózat és a személyszállítási megrendelés országos és regionális jelentőségű elemekre bontására vonatkozó pontos elképzeléseit. Előbbi kategóriába a főként nemzetközi, távolsági és elővárosi közlekedésben használt vasúti infrastruktúra tartozik, ezt egészítik ki a regionális és az egyéb vonalak (turisztikai célú vagy iparvágányok).

Az országos jelentőségű viszonylatokon a most közzétett menetrendi javaslat egyértelműen előnyben részesíti a vasúti megoldásokat a közúti alternatívákkal szemben. Ennek megfelelően itt a vonatközlekedéssel párhuzamos autóbuszos szolgáltatásokra leadandó megrendelést jelentősen csökkentené a szakminisztérium.

Ezeken a vasútvonalakon, elsősorban a vidéki nagyvárosok és Budapest között több járat indulhat, a korábbinál nagyobb, kiszámítható gyakorisággal: az elővárosokból 20-30 perces, távolabbról 1-2 órás ütemben. Több viszonylaton érezhetően, 5-10 perccel csökkenhet a menetidő az új menetrendben.

Négy, az országos jelentőségű vasúthálózattól távolabb eső megyei jogú város központi régióba irányuló forgalma magasabb színvonalon szolgálható ki autópályán közlekedő buszokkal. Így Eger, Hódmezővásárhely, Salgótarján és Szekszárd esetében az autóbuszos menetrendek érhetőek el a honlapon.

A regionális közlekedésben a tervek szerint a jövő évi menetrendek az utazási igényeket rugalmasabban, alacsonyabb állami támogatási szint mellett kiszolgáló autóbuszos megoldásokat részesítik előnyben. A megrendelésből a jelenlegi állás szerint kimaradó vasúti viszonylatok esetében az összességében jobb elérést biztosító helyettesítő autóbuszjáratokról olvasható összefoglaló táblázat a honlapon.

A javaslatok a szaktárca augusztus végén közzétett menetrendi koncepciójában foglalt alapelveknek megfelelően álltak össze. A regionalizáció, a vasúti és közúti közszolgáltatások közötti indokolatlan párhuzamosságok megszüntetése, valamint a működés közlekedési módok közötti és közlekedési módokon belüli jobb összehangolása segítik egy színvonalasabb szolgáltatást nyújtó, gazdaságosabb helyközi közösségi közlekedési rendszer kialakítását. A változások kiemelt célja a jelenleg nemzetközi összehasonlításban is alacsony ülőhely-kihasználtság javítása.

A honlapon bemutatott menetrendi tervezet régiós és érdekképviseleti egyeztetése a közzétételt követően is zajlik. A Nemzeti Közlekedési Hatóság a vonatkozó kormányhatározat alapján folyamatosan végzi a vasúti mellékvonalak pályavasúti és jármű-műszaki állapotának közlekedésbiztonsági felülvizsgálatát. Ennek eredménye is indokolhatja a közzétett javaslat részleges módosítását. A megrendelések véglegesítésének határideje október vége.

A 2009/2010. évi vasúti közszolgáltatási menetrend tervezete és a kapcsolódó információk a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium honlapján, a http://www.khem.gov.hu/nyitolap/menetrend_tervezet.html linken érhetőek el.

Forrás:
Objektív Hírügynökség
www.objektivhir.hu

 



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.