A nélkülözhetetlen kiáramlás Nyomtatás
2009. október 28. szerda, 03:00

10_28_vezt1Hogyan működik egy cég?

Minden cég bizonyos fokig hasonlóan működik, mint egy emberi szervezet. Ahogyan testünk is ahhoz, hogy életben tudjon maradni, beáramoltat dolgokat (étel, ital, levegő) a külvilágból, majd pedig ki is áramoltatja, amit már nem tud hasznosítani, egy cégnek ki és be kell áramoltatni bizonyos dolgokat az életbenmaradáshoz. Mit áramoltat be egy cég? Például vásárlókat vagy ügyfeleket, nyersanyagot, pénzt, munkájához szükséges eszközöket, stb. Mit áramoltat ki? Kész termékeket, elégedett vásárlót, ügyfelet, pénzt a nyersanyagért és az eszközökért, stb.



Tehát, amint látjuk, a természet törvényei szerint egy szervezet (akár emberi, akár egy cég) beáramoltat, ahhoz, hogy ki tudjon áramoltatni, és látszólag előbb beáramoltat, és csak ezután áramoltat ki. De csak látszólag!
Miért nélkülözhetetlen a kiáramlás?
Ahhoz, hogy beáramlásunk legyen, előbb ki kell áramoltatnunk. De hogyan is van ez? Ahhoz, hogy be tudjon a testünk bármilyen élelmet áramoltatni, előbb dolgoznunk kell (ez pedig kiáramlás) ahhoz, hogy pénzt kapjunk (beáramlás), amiért élelmet vásárolunk (ismét kiáramlás), hogy azt megehessük (ismét beáramlás). Még egy gyereknek is ahhoz, hogy ehessen (beáramlás), előbb szólnia kell a szüleinek, vagy jelezni feléjük sírással, ha egy csecsemőről van szó, hogy éhes (kiáramlás), hogy enni kapjon (beáramlás).
Tehát bizony mindig a kiáramlás az első, és csak ezután kaphatunk bármilyen beáramlást. Ezért a kiáramlás nem csak hogy nélkülözhetetlen, hanem fontosabb is a beáramlásnál, mert ez határozza meg a növekedést. Minél többet áramoltatunk ki, annál több beáramlást fogunk kapni. Annál több élelmet, vásárlót, pénzt, és mindent, ami a fejlődéshez kell. Egy cégnek ki kell áramoltatni rengeteg reklámot ahhoz, hogy elegendő ügyfelet és ezzel együtt pénzt áramoltathasson be!
Mi a legnagyobb hiba a kiáramlással kapcsolatban?
A leggyakoribb hiba, amit el tudunk követni a témakörrel kapcsolatban, hogy túlbonyolítjuk az ügyet. A reklám és a marketing témája túl van bonyolítva, és mivel a cégvezetők többsége nem képzett marketinges, ezt a területet nem igazán érti, és vagy figyelmen kívül hagyja, vagy pedig túlbonyolítja. Mindkettő életveszélyes. A kiáramlást az elején egyszerűen csak csinálni kell, mégpedig folyamatosan és nagy mennyiségben. Ez meg fogja hozni az eredményt (még több pénzt), és akkor már meg tudunk fizetni komolyabb marketing felméréseket és kampányokat. Addig is minden kiáramlás jobb, mint a semmi!
Mi a legfontosabb tudnivaló?
Mindennél fontosabb stabil adat a kiáramlással kapcsolatban, hogy nem a minőség, hanem a mennyiség számít. Ahogy azt már az előbb is láttuk, nem a minőséggel kezdünk, hanem a mennyiségre koncentrálunk. Ki kell küldeni a leveleket az ügyfeleinknek, amikben az újabb termékeinkről tájékoztatjuk őket, fel adni újsághirdetéseket, szórólapokat kell kiszóratnunk nagy mennyiségben, ha bármiféle bevételt szeretnénk cégünknek. Ha megnövekszik a bevétel, akkor ráérünk a kiáramlás minőségén javítani, akkor már pénzünk is lesz rá!
Tehát koncentráljunk a nagymennyiségű kiáramlásra, és csináljuk, még mielőtt belefulladunk a sok gondolkodásba!
Sok sikert!

Forrás:                                                         
Nagy Géza
Cégdoktorok Ügyvezetője
www.hatekonycegvezetes.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.