Észhelyzet Nyomtatás
2011. november 09. szerda, 00:00

Lépéselőny/Cégvezetés: Észhelyzet: milyen mondatot nem akar a cégében?Amikor annak idején Green doki és csapata berobbantak a hazai tévénézők életébe, le voltam döbbenve, milyen hihetetlen kettősség jellemzi az ottani kórház sürgősségi osztályát, ahol a sorozat játszódott: egyik oldalról döbbenetes káosznak tűnt (pláne egy-egy komolyabb baleset után) az egész, ugyanakkor fantasztikus rendezettséget és szervezettséget igényelt, hogy el tudjanak látni mindenkit. Az első tétel (káosz) az átlag cégre is igaz, a szervezettség azonban nem mindig érhető tetten (sőt, gyakran még nyomokban sem). Egy kérdés, ami megváltoztathatja az egész vállalkozás menetét – lásd a cikkben!


Céges totó

Van egy kérdés, amit annak a bizonyos kórháznak a munkatársai azért sem tesznek már fel, mert beléjük ivódott. Ezzel párhuzamosan annyira kialakították a rutinokat és a folyamatokat, hogy ezt a kérdést vették alapul. Bár csak 12 + 1 szó, mégis felér egy totófőnyereménnyel, ha jól válaszolják meg. Hogy is hangzik hát ez a mágikus kérdés?
„Biztos, hogy fel fogom használni ezt az információt valami sürgős és fontos dologhoz?”*

Sürgős és fontos. Ez a két kulcstényező kell, hogy szerepet játsszon, amikor a cég hatékonyságát próbáljuk megnövelni. Mik azok a dolgok, amelyeket végzünk ugyan (sőt, esetleg már rutinunkká váltak), azonban a cég jövője, túlélése és nyereségessége szempontjából egyáltalán nem játszanak szerepet? Ezeket a tényezőket kell AZONNAL lefaragni, kiiktatni, kiküszöbölni és megsemmisíteni.

Melyek azok, amelyekre viszont ténylegesen szükség van, amelyek nélkül a szó szoros értelmében megáll az élet? Mik azok az információk, adatok, továbbítandó félkész termékek? Ezekre kell helyezni a hangsúlyt kizárólag, és ezek minél gyorsabb áramlását megteremteni a szervezetben.

Tűnhet úgy, hogy ezt könnyebb mondani (sőt leírni), mint megcsinálni, de egy dologban biztos vagyok: ha okosan fel van építve és ki van találva mindez, a cégvezető könnyen azon kaphatja magát, hogy már második hete nem érzi szükségét annak, hogy bent üljön a cégében, mivel nélküle is gördülékenyen (és termelékenyen) halad minden…

*Az idézetet Tim Ferriss: 4 órás munkahét c. könyvéből vettem


Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora

Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?
A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partnerkeresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés,  értékesítés  – a Lépéselőnnyel a  bevétel  és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció  terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.

 

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.