HIPA: befektetőbarát település program indul októberben Nyomtatás
2015. szeptember 21. hétfő, 00:00

Befektetőbarát település program indul októberben, amelynek keretében elméleti és gyakorlati ismeretek átadásával készítik fel a településeket a nemzetközi és hazai beruházások fogadására - jelentette be Ésik Róbert, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) elnöke szerdán sajtótájékoztatón, Budapesten.


Elmondta: a HIPA által kezelt jelentősebb nemzetközi beruházási projektek egyre nagyobb mértékben települnek a vidéki városokba. A befektetőknek szóló üzenetek egységesítése érdekében szükség van a befektetők számára vonzó és stratégiai fekvésű települések képviselőinek professzionális felkészítésére is - tette hozzá. Az ügynökség által szervezett programsorozat havonta megrendezendő előadásain a résztvevők elméleti és gyakorlati tanácsokat kapnak a befektetés-ösztönzésre, a településmarketingre és a befektetőkkel történő kommunikációra, amelyeket a HIPA gyakorlati tapasztalataival és tanácsaival egészítenek ki. A képzést követő vizsgán a települések befektetés-ösztönzési akciótervet dolgoznak ki, valamint lehetőséget kapnak arra is, hogy bemutatkozzanak egy diplomatákból álló delegáció előtt.
Szeptember 30-ig lehet jelentkezni a HIPA honlapján, a képzés sikeres elvégzése pedig feljogosítja a településeket a befektetőbarát település logó és cím használatára.     Pana Petra, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) külgazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkára elmondta, a program lehetőség arra, hogy az ügynökség elmélyítse kapcsolatát az önkormányzatokkal.

Forrás: MTI
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.