Újra bízni kezdenek a magyarok a hitelekben Nyomtatás
2016. április 22. péntek, 00:00

Negyedével kevesebben vannak 2011 óta azok, akik félnek a hitelek rejtett költségeitől és ugyanennyivel többen azok, akik céljaik eléréséhez elengedhetetlen lehetőségként tekintenek a hitelekre.


A személyi kölcsön a lakáshitel után a második leggyakrabban igénybe vett konstrukció - közölte a Cofidis Magyarország kedden, az NRC marketingkutató országos, reprezentatív kutatása alapján. Az első a lakáshitel, ez az emberek 14 százalékának van Magyarországon, személyi kölcsöne pedig 13 százalékának. A kihelyezett személyi hitelállomány 320-330 milliárd forint körüli.

A kisebb összegű hitelek felé nyitást és a bizalom növekedését mutatja, hogy 2011 óta negyedével kevesebben vannak azok, akik félnek a hitelek rejtett költségeitől és ugyanennyivel többen azok, akik céljaik eléréséhez elengedhetetlen lehetőségként tekintenek az ilyen típusú külső anyagi segítségre.

A fogyasztók a korábbi évek tendenciájával ellentétben idén érezhetően kezdenek újra bízni a hitelekben, de a hiteltörlesztők száma még így is jóval elmarad a 2010 környékén tapasztaltaktól - fejtette ki a közlemény szerint Kurucz Imre, az NRC kutatási vezetője.

A Magyarországon 10 éve jelen lévő Cofidisnek a tájékoztatás szerint több tízezer ügyfele és mintegy 200 munkatársa van.

Forrás: MTI
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.