Milliárdokat vesznek el a díjkedvezmények megvonásával Nyomtatás
2009. augusztus 13. csütörtök, 03:00

A menetdíjkedvezmények rendszerének átalakításával körülbelül 8-9 milliárd forintot lehet lefaragni a közösségi közlekedésre fordított összegekből, azonban még sok egyeztetésre van szükség a változások körvonalazásához - mondta Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter szerda reggel a közszolgálati televízió Nap-kelte című műsorában.


08_13_napi3A tárcavezető annak kapcsán nyilatkozott erről, hogy a kormány a múlt héten elfogadta a közösségi közlekedési rendszer átalakításának stratégiáját, amelynek keretében jövőre az ideinél 70 milliárd forinttal kevesebbet költhet az állam a MÁV-ra és a Volánra. Hónig Péter hangsúlyozta: a 70 milliárd forintos elvonásnak egyelőre a fő területeit határozták meg, és azt, hogy pontosan mely területeken spórolják meg a kívánt összeget, csak később döntik el. A legnagyobb összeg - mintegy 35 milliárd forint - valószínűleg a tömegközlekedés teljesítési mennyiségének csökkentésével takarítható meg, további, nagyságrendileg 25 milliárd forint pedig a társaságok adminisztratív és működési költségeinek lefaragásával. A menetdíjkedvezmények átalakításával 8-9 milliárd forinttal csökkenthető a közösségi közlekedésre fordított összeg - mondta Hónig Péter az MTI-eco tudósítása szerint.

A miniszter elmondta: meg kell szüntetni, vagy le kell csökkenteni a nem indokolt kedvezményeket. Például a közlekedési tárcánál is vannak olyan családi kedvezmények, amelyeket át kell gondolni, továbbá - egyfajta utasregisztrációs rendszer létrehozásával - meg kell nézni, hogy hányan veszik valóban igénybe a kedvezményeket. Hónig Péter hozzátette: az átalakításnál nemcsak gazdasági, hanem szociális szempontok szerint is mérlegelnek, és még sok egyeztetésre van szükség a kérdésben. A működési költségek csökkentésének része, hogy megszüntetik a párhuzamosságot a Volán és a MÁV-járatok között. Arra a kérdésre, hogy az átalakítás ezen része hány ember elbocsátásával jár, Hónig Péter elmondta: ezt csak akkor tudják pontosan kiszámolni, ha a Regionális Közlekedési Tanácsok már felálltak, és összeállították az új menetrendeket. Hozzátette: az kijelenthető, hogy lesz elbocsátás, ugyanakkor úgy is elképzelhető a működési költségek visszafogása, hogy elérik a közösségi közlekedési társaságok alvállalkozói teljesítményének csökkenését, így ez nem jelent direkt létszámleépítést a közlekedési vállalatoknál.

A Regionális Közlekedési Tanácsok augusztus közepére lefektetik az új menetrend irányelveit - mondta el Hónig Péter. A közlekedési tárca vezetője arra a kérdésre, hogy értékesítenek-e a MÁV ingatlanállományából, elmondta: elképzelhető, hogy eladják az olyan felesleges vagyonelemeket, amelyeknek "semmi köze" a vasúti szolgáltatáshoz.

Forrás:
Napi Gazdaság Online

www.napi.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.