Csokipapír után betétdíj Nyomtatás
2009. szeptember 07. hétfő, 03:00

Ötforintos környezetvédelmi betétdíjat számol fel az egyik nagy áruházlánc a legtöbb italtermék árára.


09_07_gazdMilyen haszna származik egy nagyáruháznak abból, hogy néhány forintos betétdíjat vezet be az italok árába? A Környezetvédelmi Minisztérium főosztályvezető-helyettese az InfoRádiónak a többi mellett azzal indokolta a lépést, hogy a vásárlók által visszaszolgáltatott hulladéknak is van értéke, amely meg is haladhatja a visszavételre felállított rendszer költségeit. Borsányi-Bognár Levente hozzátette: megéri a betétdíj bevezetése, hiszen az nem költségvetési bevétel, vagyis a pénz az áruháznál marad. Csak akkor kell visszaadnia, ha a vásárló visszaviszi a betétdíjas terméket – hangsúlyozta a főosztályvezető-helyettes.

Az persze kérdéses: az 5 forintos összegért hányan veszik a fáradságot, hogy leadják a palackokat. Hozzátette: gyakorlatilag bármilyen termékre lehet betétdíjat szedni, akár még a csokipapírra is.

Forrás:
MaiPiac.hu

www.maipiac.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.