Egyre tudatosabbak a kis- és középvállalkozások |
2014. november 04. kedd, 00:00 |
Egyre több cégvezető gondolkozik távlatokban, és készít stratégiai tervet – derül ki a CIB Stafétabot kutatásából. A GfK-val közösen készített felmérésben a 100 millió és 10 milliárd forint közötti árbevételű kis- és középvállalkozások vezetőit és tulajdonosait kérdezték meg. Tavaly még a cégek 18 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem szokott stratégiát készíteni, az idén már csak 13 százaléknak nem volt stratégiája. Ez Szabados Richárd, a CIB kkv- és lízing üzletágának vezetője szerint komoly előrelépés. Valódi, közép- és hosszú távú tervei azonban a felmérés szerint csak minden ötödik vállalkozásnak vannak.
Az üzleti tervvel rendelkező cégek valamivel nagyobb hányada módosítja a stratégiáját, ha változnak a körülmények, mint egy évvel ezelőtt. Akkor 52 százalék változtatott a stratégiáján legalább évente egyszer, az idén már 54 százalékuk tett így. A vállalkozások több mint háromnegyedénél egyébként nem kellett az utóbbi években sűrűbben felülvizsgálni az üzleti terveket, mint korábban, mindössze 13 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy gyakrabban kellett újratervezniük a stratégiájukat. A vállalatvezetők a döntéseikbe egyre szívesebben vonnak be más munkatársakat, a pénzügyekről viszont a cégek több mint felénél még mindig az egyedül dönt az egyes számú vezető. A vezetők egyötöde úgy nyilatkozott, a banki kapcsolattartójától sem szokott pénzügyi tanácsokat kapni, ami arra utalhat, ezen a téren még van fejlesztenivalójuk a pénzügyi intézményeknek. Az ügyfelek jelentős része ugyanis eléggé tájékozatlan a pénzügyi termékek terén. Alig egyharmaduk nyilatkozott úgy, hogy legalább bizonyos szintű ismeretei vannak például a faktoringról, a treasuryről vagy az okmányos műveletekről. A kliensek több mint fele azt szeretné, ha egyetlen banki kapcsolattartón keresztül intézhetné az ügyeit, további egynegyedük azt szeretné, ha egy illetékes szakember intézné az ügyeit, de a banki kapcsolattartója közreműködésével. Mindössze 10 százalék vélekedik úgy, hogy banki kapcsolattartóra nincs szüksége. A vállalkozások szerint a sikert leginkább az áruk, szolgáltatások minősége garantálja, csak a második helyen áll az árszint. Emellett nagyon fontosnak tartják a cégek a jó kapcsolatrendszert is. A sikeres vállalkozások ismérvei között az első helyen áll az elégedett, visszatérő ügyfélkör, csak ezt követi a megbízhatóság, a jó stratégia és a pénzügyi stabilitás. A cégek több mint kétharmada tervez fejlesztéseket, készül új szolgáltatások bevezetésére vagy új piacok meghódítására. Azt is felmérték, mennyire készülnek fel a cégvezetők és tulajdonosok a visszavonulásra, és utódaik kinevelésére. Jelenleg 21 százalékuk tervezi, hogy már csak 1-5 évig marad a székében, többségük az életkora miatt tervezi a visszavonulást. A tulajdonos cégvezetők kétötöde gondolkozott már el az utódláson, ezek kétharmada meg is találta már, kinek adja át a stafétabotot. Forrás: H. B., Világgazdaság Online |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Nincs érdemi javulás a magyar kkv-k digitális versenyképességében egy felmérés szerint
- Az MVM szeptember második felétől küldi az új szabályok szerinti energiaszámlákat a mikrovállalkozásoknak
- ÉVOSZ: finanszírozási nehézségek jelentkeznek az építőiparban
- Egy kutatás szerint a kkv-k többségének nincs digitalizációs stratégiája
- K&H: a kkv-k már érzik az infláció hatásait
- K&H: a kis és közepes vállalkozások 89 százaléka rendelkezik biztosítással
- K&H: alaposan körülnéznek a kkv-k hitelfelvétel előtt
- Hazai virág vásárlásával segíthetjük a magyar termelőket
- Felmérés: a romániai kkv-k harmada leépítésre készül a magas energiaárak miatt
- MKIK: az energia árak emelkedése 12 ezer kkv-t hoz nehéz helyzetbe
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..