3 tény a bankbetétről vállakozások számára |
2010. június 30. szerda, 03:00 |
A vállakozások a felhalmozódó bevételt / készpénzt elhelyzhetik bankbetétben is. Nem árt azonban pár dologgal tisztában lenni a betétek kapcsán, hogy a bankbetét megfelelő helyre kerüljön egy vállalkozás életében.
1. tény: alacsony hozamA válság során a referencia hozam kétszer is 12% körül tetőzött: 2008 novemberében és 2009 februárjában (lásd a mellékelt grafikont). Eközben az infláció 4-5%-os volt. Egy vállakozás szempontjából nem éppen a lakosság fogyasztásához kapcsolódó infláció a mérvadó a pénzromlás ütemére, de azért még így is egész jó befektetésnek tűnik. Az 1 éves referenciahozam alakulása a válság alatt
2009 nyarának végén még lehetett 10% feletti (akciós) betéti ajánlatokat látni, de ez már a múlté. A cikk írásakor a legjobb akciós kamat 6% körüli, és az idei inflációt 4,2-4,4%-ra várják, vagyis a bankbetét ma ismét alig képes a befektetett pénz értékének növelésére. Egy vállalkozás munkahelyeket és megélhetést jelent a dolgozóknak, a gazdaságban ellát valamilyen feladatot, de a tulajdonosok számára tekinthető befektetésnek is. Ha befektetői szemmel nézzük a vállalkozást, akkor a bankbetét csak áthidaló megoldásként jöhet szóba egy vállal kozás élete során, mert ha a vállalkozás nem tud bankbetétnél nagyobb profitot elérni, akkor befektetési szempontból jobb választás egy bankbetét, mint a vállalkozás üzemeltetése. Másként fogalmazva: egy jól működő vállalkozásban előbb-utóbb a bankbetétnél jobban is fel lehet használni a profitot – vagy jobb hozam mellett lehet újra befektetni, vagy ki lehet venni a cégből. 2. tény: a bankbetétnek van (kis) kockázataA legtöbb bank nem fizet időarányos kamatot, ha a lejárat előtt bontjuk fel a lekötött betétet (lekötés előtt erről mindenképpen tájékozódni kell). Ezzel igazából kockázatot vállalunk: ha valamiért a idő előtt lenne szükség a pénzre, akkor a befektetett pénzt hiánytalanul megkapjuk, de elmarad a hozam. Ez a kockázat nem feltétlenül nagy, de az biztos, hogy ha hosszabb időre kötünk le pénzt, akkor nagyobb az esélye, hogy idő előtt szükség lesz rá. A hosszabb idejű lekötésre ezért ez a kockázat is nagyobb. Ha rövidebb lejáratot választunk, vagy több részletben kötjük le a pénzt, akkor ez a kockázat csökkenthető. A rövid idejű lekötések nagyjából követik a piaci kamatlábak változását. 3. tény: idő és pénz kell hozzáHa mindig a legjobb kamatot akarjuk megkapni, akkor folyamatosan böngészni kell a bankok ajánlatait. (Ha az automatikus betétmegújítást választjuk, sosem a bank legjobb feltételeivel újul meg a betét.) A legjobb kamatot általában valamilyen feltételhez kötik, amit nehéz lehet teljesíteni, és gyakran csak személyesen lehet elintézni a betét lekötését. Elég ritka jelenség lehet a vállalkozások körében, hogy valaki folyamatosan kutatja a bankok ajánlatait, és bankról bankra hurcolja a felgyülemlett profitot néhány százaléknyi extra profitért. Még akkor is így van, ha magánszemélyek közt akad olyan, aki ezt megteszi. Főleg az mond ellent ennek, hogy több banknál is számlát kellene fenntartani és a vállalkozások számára választható számlacsomagok jóval drágábbak, mint a lakossági bankszámlacsomagok – legfeljebb 1-2% plusz hozam nem feltétlenül éri meg új számlát nyitni...
|
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Lánchíd - BKK: péntektől használhatják a hidat a buszok, a taxik, a motorral és a kerékpárral közlekedők
- Jóváhagyták az MKB Bank és a Takarékbank egyesülését a közgyűlések
- Átalakultak az utazási szokások, a két-három napos rövid utak a legnépszerűbbek egy felmérés szerint
- Az idén is gyűjti a cipősdobozba csomagolt ajándékokat a Mikulástroli
- Ingatlanfejlesztők: 77,1 millió euróért kelt el a Váci úti Green Court Office
- A lízingpiac 16 százalékkal nőtt az első háromnegyedévben
- Otthon Centrum: a fővárosban 39 négyzetméteres panellakás vásárolható meg 30 millió forintból
- TIM: hatvanezernél is több van már zöld rendszámos járművekből
- Új digitális szolgáltatást vezet be a K&H Bank
- A sávos extraprofit-adó lenne méltányos a lízingszövetség és a követeléskezelők szövetsége szerint
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..