A Budapesti Tavaszi Fesztiváltól hangos az osztrák sajtó |
2014. április 10. csütörtök, 00:00 |
Egymást érik a pozitívnál pozitívabb hangvételű cikkek az osztrák sajtóban, amelyek a kívül-belül megújult Budapest turisztikai vonzerejét, a Budapesti Tavaszi Fesztivál kulturális különlegességeit méltatják – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt. Egy friss kutatás alapján a megkérdezett osztrákok 55 százaléka számára a kulturális- és városlátogatási motiváció fontos szempont az idei utazási döntéseik meghozatalánál. E trendet igazolja vissza, hogy a Budapesti Tavaszi Fesztivál évek óta nagy számban vonzza az osztrák vendégeket is, s minden bizonnyal így lesz ez idén is. Budapest mára Európa „legizgalmasabb kulturális desztinációjává" vált, a BTF pedig egy jól bejáratott, s jól kommunikálható brand lett a szomszédos Ausztriában, amire kiemelten épít a Magyar Turizmus Zrt. is turisztikai-márkakommunikációja során. Az idén 16 napon keresztül, 123 programot felvonultató kulturális fesztivált az MT Zrt. számos csatornán keresztül népszerűsíti Ausztriában. Az elmúlt és elkövetkezendő hetekben több milliós (!) olvasótábor találkozhatott, illetve találkozik a BTF meglátogatására invitáló cikkekkel, tippajánlókkal osztrák életmód- és utazási magazinokban, on-line felületeken, valamint köztéri plakátokon, hírügynökségi tudósítá sokon és az MT Zrt. sajtóközleményein és sajtóútjain keresztül. A korábbi évek hagyományainak megfelelően január 30-án Bécsben került először sor a Budapesti Tavaszi Fesztivál hivatalos programjának sajtóbemutatójára, amely alapján tucatnyi cikk és Budapest felkeresésére invitáló összeállítás született olyan napilapokban, mint például a die Presse, a Kronen Zeitung, vagy a Heute. Beszámolt a fesztivál jelentőségéről valamennyi osztrák turisztikai szaklap, illetve olyan véleményformáló életmódmagazinok is, mint pl. az AVIDA, illetve az üzleti döntéshozók lapja, a Medianet. Ausztria meghatározó utazási magazinja, a REISEN friss tavaszi száma 8 oldalas összeállításban számol be Budapest osztrák vonatkozású látnivalóiról. A nagyközönségi kommunikáció érdekében az MT Zrt. az osztrák vasúttársasággal, s több utazási irodával (Colombus Reisen, Hofer Reisen, ÖBB Railtours, Sabtours) népszerűsíti Budapest tavaszi kínálatát. Az on-line aktivitások mellett a bécsi belváros forgalmas helyein pedig citylight plakátok hívták fel a budapesti fesztiválra a figyelmet. Az MT Zrt. ausztriai képviseletének további szakmai hírei és elemzései itt olvashatóak: http://at.gotohungary.com/hirek. Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség
|