KSH: 6,3 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban |
2014. július 04. péntek, 00:00 |
A kiskereskedelmi forgalom volumene áprilisban 6,3 százalékkal nőtt a márciusi 8,5 százalék után naptárhatástól megtisztított adatok szerint az előző évhez képest - jelentette második becslésében a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). A hivatal felhívja a figyelmet arra, hogy tavaly júliustól átalakult a dohánytermékek kereskedelmének szerkezete, és azóta rendelkezésre állnak a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. teljes körű adatállományai. A dohánykereskedelem átalakulásával párhuzamosan kialakított online pénztárgéprendszer hatására a bevallott forgalom megnőtt, "kifehéredett". Az összehasonlíthatóság érdekében a korábbi mintavételes adatgyűjtés adatait is közli a KSH. Eszerint áprilisban 4,0 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom naptárhatástól megtisztított volumene az előző év azonos időszakához képest, az előző havi 6,1 százalékos emelkedést követően. A két adat közötti különbség az élelmiszerkereskedelem alakulásából adódik, amely a mintavételes számbavétel szerint 2,3 százalékkal, az új módszertan szerint pedig 7,5 százalékkal nőtt tavaly áprilishoz viszonyítva. Idén január–áprilisban a kiskereskedelmi forgalom naptárhatástól megtisztított volumene 6,9 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához viszonyítva. A naptárhatástól megtisztított adatok szerint a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 7,0 százalékkal, míg az üzemanyag-kiskereskedelemben 3,8 százalékkal nőtt az értékesítés volumene áprilisban. A kiskereskedelmi forgalom volumene tavaly július óta minden hónapban emelkedett. A legnagyobb mértékben, 8,5 százalékkal az idén márciusban, de ebben az évben januárban, februárban és áprilisban is 6 százalék felett volt a növekedés. A KSH adatai szerint az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 745 milliárd forint volt idén áprilisban, 61 milliárd forinttal több, mint egy évvel korábban. Áprilisban az országos kiskereskedelmi forgalom közel fele, 47,9 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 33,8 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, a fennmaradó 18,3 százalék pedig az üzemanyagtöltő állomások hálózatában realizálódott. Az élelmiszer-kiskereskedelmen belül a forgalom döntő hányadát (78,8 százalék) az élelmiszer jellegű vegyes üzletek adták, ahol az értékesítés volumene 4,3 százalékkal csökkent, miközben az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké – a dohány-kiskereskedelmet érintő jogszabályi változások miatt – 114,0 százalékkal volt több, mint tavaly áprilisban. A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmán belül nőttek az eladások a textil-, ruházati és lábbeli- (12,5 százalék), az iparcikk jellegű vegyes-(10,2 százalék), a gyógyszer-, gyógyászatitermék- és illatszer- (9,1 százalék), a bútor-, műszakicikk- (7,0 százalék) valamint a használtcikk-üzletekben (1,6 százalék). A forgalom az előző évinél kisebb volumenű volt a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikküzletekben (2,2 százalék). A korábbi időszakhoz hasonlóan folytatódott a bővülés (26,6 százalék) az árucikkek széles körére kiterjedő csomagküldő és internetes kiskereskedelemben. Forrás: MTI |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Lánchíd - BKK: péntektől használhatják a hidat a buszok, a taxik, a motorral és a kerékpárral közlekedők
- Jóváhagyták az MKB Bank és a Takarékbank egyesülését a közgyűlések
- Átalakultak az utazási szokások, a két-három napos rövid utak a legnépszerűbbek egy felmérés szerint
- Az idén is gyűjti a cipősdobozba csomagolt ajándékokat a Mikulástroli
- Ingatlanfejlesztők: 77,1 millió euróért kelt el a Váci úti Green Court Office
- A lízingpiac 16 százalékkal nőtt az első háromnegyedévben
- Otthon Centrum: a fővárosban 39 négyzetméteres panellakás vásárolható meg 30 millió forintból
- TIM: hatvanezernél is több van már zöld rendszámos járművekből
- Új digitális szolgáltatást vezet be a K&H Bank
- A sávos extraprofit-adó lenne méltányos a lízingszövetség és a követeléskezelők szövetsége szerint
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..