Nielsen: javult a fogyasztói bizalom |
2014. július 25. péntek, 00:00 |
Valamelyest nőtt a magyar fogyasztók vásárlási kedve a második negyedévben, és pénzügyi helyzetük várható alakulását is többen látják pozitívan, mint egy negyedévvel korábban a Nielsen felmérése szerint, ugyanakkor az európai átlagtól jócskán elmarad a magyar fogyasztói bizalom. A magyar fogyasztói bizalmi index ugyanakkor még mindig elmarad az európai átlagtól, amely az első negyedévi 75 pontról 77-re emelkedett. Az index három összetevője közül legpozitívabban személyes pénzügyi helyzetüket ítélik meg a felmérésben részt vett magyar fogyasztók. A megkérdezettek 22 százaléka inkább derűlátó az előttünk álló tizenkét hónapra saját pénzügyi helyzete szempontjából. Az arány 3 százalékponttal javult, az első negyedévhez képest. A vásárlási kedv növekedését jelzi, hogy az első negyedévhez képest 3 százalékkal többen, a megkérdezettek 15 százaléka látja kisebb-nagyobb mértékben megfelelőnek a jelenlegi időszakot arra, hogy megvásárolja, amit szeretne, vagy amire szüksége van. A munkahelyi kilátásokkal kapcsolatban is kedvezőbb lett valamelyest a mutató: a válaszadók 13 százaléka inkább optimistán látja a helyzetét az elkövetkező egy évben, szemben az előző negyedévi 12, és a tavaly negyedik negyedévi 8 százalékkal. A Nielsen Európa 32 országában vizsgálta a fogyasztói hangulatot, ezek közül huszonnégyben emelkedett, kettőben változatlan maradt, és csak hatban csökkent a fogyasztói bizalmi index az első negyedévi mutatóhoz viszonyítva. Értékelésük szerint a bizalmi indexek javulása jelzi, hogy lassan magára talál a fejlett országok gazdasága. Forrás: MTI |