KSH: novemberben 5,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom |
2015. február 04. szerda, 00:00 |
Az egy évvel korábbinál 5,1 százalékkal nagyobb volt a kiskereskedelmi forgalom volumene tavaly novemberben mind a nyers, mind a naptárhatástól megtisztított adatok szerint - jelentette második becslése alapján csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). A nyers adat a harmadik, a munkanaphatással korrigált adat a második hónapja mutat 5 százalék feletti éves növekedési ütemet. A felülvizsgált adat mindössze 0,1 százalékponttal alacsonyabb forgalomnövekedést mutat a január 8-án közölt első becslésnél.
Novemberben az élelmiszer kiskereskedelemben 2,7 százalékos, a nem élelmiszer jellegű termékek forgalmában 6,4, az üzemanyag értékesítésben 8,6 százalékos növekedést mért a statisztika éves összevetésben. A második becslés szerint az elsőben mértnél kisebb volt az élelmiszerek és üzemanyagok, de nagyobb a nem élelmiszer jellegű termékek forgalmának növekedési üteme. Az első becslés szerint az élelmiszer eladások volumene 3,4, az egyéb termékeké 5,8 százalékkal nőtt, az üzemanyag forgalom 8,5 százalékkal emelkedett. A KSH adatai szerint 2014. január-novemberben szintén 5,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához képest, azonban az adatok csak korlátozottan összehasonlíthatók, mivel 2013. július 1-jétől átalakult a dohánytermékek kiskereskedelmének szerkezete. A statisztikai hivatal az élelmiszer-kiskereskedelem forgalmán belül a dohányáru-szaküzletek forgalmának megállapításához a korábbi mintavételes adatgyűjtésen alapuló becslés helyett a teljes körű dohányforgalmi adatokat használja. A korábbi mintavételes adatgyűjtés KSH által közölt becslése szerint a tavalyi év első tizenegy hónapjában a kiskereskedelmi forgalom 3,9 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest. Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron tavaly novemberben 769 milliárd forint volt, 33 milliárd forinttal több, mint egy évvel korábban. Novemberben az országos kiskereskedelmi forgalom 45,3 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 36,6 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 18,1 százaléka pedig az üzemanyagtöltő állomások hálózatában realizálódott. Az élelmiszerkiskereskedelmen belül a forgalom 78,9 százalékát az élelmiszer jellegű vegyes üzletek adták, ahol az értékesítés volumene 2 százalékkal nőtt, miközben az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 5,6 százalékkal volt több, mint 2013 novemberben. A nem élelmiszer-kiskereskedelemben nőttek az eladások a textil-, ruházati és lábbeli- (13,5 százalék), a használtcikk- (8,9 százalék), az iparcikk jellegű vegyes- (7,2 százalék), a bútor-, műszakicikk- (3,3 százalék),a gyógyszer-, gyógyászatitermék- és illatszer- (2,9 százalék), valamint a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk üzletekben (1,9 százalék). A korábbi időszakhoz hasonlóan folytatódott a bővülés (36,1 százalék) az árucikkek széles körére kiterjedő csomagküldő és internetes kiskereskedelemben. Az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelembe nem számító gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai novemberben 1,6 százakkal emelkedtek. Forrás: MTI |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Lánchíd - BKK: péntektől használhatják a hidat a buszok, a taxik, a motorral és a kerékpárral közlekedők
- Jóváhagyták az MKB Bank és a Takarékbank egyesülését a közgyűlések
- Átalakultak az utazási szokások, a két-három napos rövid utak a legnépszerűbbek egy felmérés szerint
- Az idén is gyűjti a cipősdobozba csomagolt ajándékokat a Mikulástroli
- Ingatlanfejlesztők: 77,1 millió euróért kelt el a Váci úti Green Court Office
- A lízingpiac 16 százalékkal nőtt az első háromnegyedévben
- Otthon Centrum: a fővárosban 39 négyzetméteres panellakás vásárolható meg 30 millió forintból
- TIM: hatvanezernél is több van már zöld rendszámos járművekből
- Új digitális szolgáltatást vezet be a K&H Bank
- A sávos extraprofit-adó lenne méltányos a lízingszövetség és a követeléskezelők szövetsége szerint
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..