Júniusban 0,6% volt az infláció – fogyasztói árak, 2015. június Nyomtatás
2015. július 30. csütörtök, 00:00

Júniusban a fogyasztói árak átlagosan 0,6%-kal magasabbak voltak, mint egy évvel korábban. A legnagyobb mértékben a szeszes italok, dohányáruk drágultak, míg az üzemanyagok és a háztartási energia ára csökkent.


12 hónap alatt, 2014. júniushoz viszonyítva:

A fogyasztói árak átlagosan 0,6%-kal nőttek. Az élelmiszerek ára 1,4%-kal emelkedett, ezen belül nőtt többek között az idényáras élelmiszerek, azaz a burgonya, a friss zöldség, gyümölcs (16,7%), a tojás (5,9%) és az étolaj (4,7%) ára. Csökkent a cukor (15,4%), a tej (8%), a sajt (6,1%), valamint a liszt (5,9%) ára. A szeszes italok, dohányáruk 3,6%-kal drágultak. A szolgáltatásokért átlagosan 1,9%-kal kellett többet fizetni, ezen belül az üdülési szolgáltatások ára 4,7%-kal nőtt. Kisebb mértékben drágultak atartós fogyasztási cikkek (0,8%) és a ruházkodási cikkek (0,1%) is. Az egyéb cikkekért (lakással, háztartással és testápolással kapcsolatos cikkek, gyógyszerek, járműüzemanyagok, valamint kulturális cikkek) 2,3%-kal kellett kevesebbet fizetni, ezen belül a járműüzemanyagok ára 7,3%-kal csökkent. A háztartási energia ára átlagosan 2,7%-kal mérséklődött, ezen belül az elektromos energiáé 5,7, a távfűtésé 3,4%-kal.
1 hónap alatt, 2015. májushoz viszonyítva:

A fogyasztói árak átlagosan 0,2%-kal emelkedtek. Az élelmiszerek ára nem változott. Ezen belül, drágult az étolaj (2,3%), a kenyér (0,6%) és 0,4%-kal többet kellett fizetni az idényáras élelmiszerekért (burgonya, friss zöldség, gyümölcs). Csökkent a cukor (2,7%), a tej (2,2%), valamint a tojás (1,6%) ára. A legnagyobb mértékben, 0,8%-kal az egyéb cikkek drágultak, ezen belül a járműüzemanyagokért 1,6%-kal kellett többet fizetni. A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 0,3%-kal drágultak. A szolgáltatások, a tartós fogyasztási cikkek és a háztartási energia ára nem változott. A ruházkodási cikkekért 0,1%-kal kellett kevesebbet fizetni.
2015. január–júniusban az előző év azonos időszakához képest:

A fogyasztói árak átlagosan 0,4%-kal alacsonyabbak voltak.

Forrás: Magyarorszag.hu
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.