Folyamatosan tájékozódhat a magyar kínálatról az orosz turisztikai szakma Nyomtatás
2015. november 09. hétfő, 00:00

Az elmúlt hónapban több szakmai eseményen kínálkozott lehetőség a Magyar Turizmus Zrt. számára, hogy Magyarország turisztikai kínálatára felhívja a döntéshozók, a turisztikai és kommunikációs szakemberek, valamint a jövő szakemberei figyelmét Oroszországban– tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.


Fábián Sándor, az MT Zrt. oroszországi külképviselője az Orosz Kulturális Minisztérium turisztikai szekciójának Szentpétervárott zajló plenáris ülésén egyetlen külföldi meghívott előadóként tartott előadást a magyar turizmusban bevezetett innovációkról. Az Innováció a turizmusban címet viselő szekcióülésen az összes turizmussal foglalkozó orosz regionális döntéshozó részt vett.

Október 20-án a Moszkvai Újságírószövetség tartott kerekasztal-beszélgetést, ahol nemcsak a turisztikai témákban publikáló újságírók szólaltak fel, hanem gyakorlati tapasztalattal rendelkező turisztikai szakemberek, turisztikai létesítmények igazgatói is. A rendezvényen Fábián Sándor a szervezők felkérésére az időskori turizmus magyarországi szervezését ismertette. A wellness- és gyógyturisztikai szolgáltatások széles palettájáról, a nagyszülők és unokák közös üdülési lehetőségeiről beszámolva arra is felhívta a figyelmet, hogy az idős orosz turisták a magyar állampolgárokhoz hasonlóan kedvezményes feltételekkel vehetik igénybe a szolgáltatásokat a hétközi és szezonközi időszakban. A hallgatóság számos kérdést tett fel, amelyekből világossá vált, hogy a turisztikai kínálat ezen szegmensében jelentős igény mutatkozik a magyar szolgáltatásokra is.

Az október 22-23-án lezajlott II. Kazanyi Nemzetközi Turisztikai Fórumon több mint 500 orosz és külföldi turisztikai és kommunikációs szakember vett részt, egy részük meghívottként, előadóként, társelőadóként vett részt a rendezvény tartalmi munkájában. Az MT Zrt. orosz külképviselője előadóként kapcsolódott be annak a témának megvitatásába, hogy miként mutassuk be a turisztikai termék és a térség történelmét, valamint miként vonjuk be az ügyfelet és fogyasztóból miként formáljuk át a szolgáltatás hívévé és eladójává.

Tekintve, hogy a Z-generációnak nincsenek már emlékei hazánkról, fontos, hogy Magyarország imázsa a fiatal szakmai közönség tudatában, az ő fogyasztói szokásaikat szem előtt tartva is rögzüljön. A Moszkvai Pénzügyi Egyetem Turisztikai Karán október 26-án, illetve 28-án került sor Fábián Sándor előadására egy olyan rendezvénysorozat keretében, amelynek célja az volt, hogy tapasztalt turisztikai szakemberek már egyetemi éveik alatt megismertessék a terület gyakorlati oldalát a hallgatókkal. A rendhagyó előadás során a 90-es évek generációja ismerkedett meg Magyarországgal, illetve hazánk turizmusával.

Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.