Új amerikai utazási trendek a V4-es régióban Nyomtatás E-mail
2015. november 27. péntek, 00:00

November első hetében került sor a Signature utazási konzorcium éves közgyűlésére. Az elsősorban egyéni utazási igényekre összpontosító hálózat 2000 fős konferenciáján a legnagyobb forgalmat bonyolító tagok vettek részt. A V4 országok turisztikai képviseletei a konferencia első napján kerekasztal-beszélgetéseket tartottak a tagirodáknak, a második napon üzletember-találkozókra került sor, a harmadik napon pedig félnapos szakmai vásáron tájékoztatták az érdeklődőket a Visegrádi Négyek tevékenységéről, illetve az egységes Közép-Európai régiót mint önálló úti célt mutatták be a képviseletek vezetői – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.


A Magyar Turizmus Zrt. New York-i külképviseletének beszámolója szerint a szemináriumokon elhangzott: a jövőbeni trendek közé tartozik a luxusutazások, valamint az ún. MGFT (multi-generational family trip, azaz többgenerációs családi) utazások számának erőteljes növekedése. A folyami hajózást szervező nagy cégek (Viking Cruises, AMA WaterWays, Scenic, Uniworld) pedig elmozdultak a nem szokványos célcsoportoknak szóló termékképzés irányába, pl. a borászat iránt érdeklődő, vagy aktív kikapcsolódást kereső utazók számára is szerveznek utakat.

November 10-én a Cseh Köztársaság kulturális központjában, a Bohemain National Hall-ban a Visegrádi Négyek országai az turisztikai szakújságírók számára szerveztek bemutatóval egybekötött télköszöntő fogadást, amelyen részt vettek a Visegrádi Négyek tagállamainak New York-i főkonzuljai is. A V4 országokról John DeMers, utazási blogger, könyvszerző és neves médiaszemélyiség tartott prezentációt, utána pedig a 4 ország kvízjátéka következett. A társasági eseményen olyan neves médiumok képviselői is megjelentek, mint az AFAR és Condé Nast Magazine, a New York Times vagy a CBS televízió.

Forrás: Objektív Hírügynökség
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

Nextjob Kft.
Csik Mónika

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Liget Gyógyszertár Bt.
Herpai Péterné

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Lap Ker Kft.
Vámosi László

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Intechwest Kft.
Szabó János

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető