A magyarok nyitottabbak az új technológiákra az európai átlagnál egy felmérés szerint Nyomtatás
2016. június 22. szerda, 00:00

A magyarok jóval nyitottabbak az új technológiákra mint az európai átlag, azonban kevésbé tudják értelmezni az innovációkról szóló híreket - derült ki a Samsung fogyasztói szokásokat vizsgáló 18 európai országban végzett reprezentatív kutatásból.


Az MTI-hez eljuttatott tájékoztatás szerint a magyarok 58 százaléka nyilatkozott úgy, hogy figyelemmel kíséri az innovációt, és 86 százalékuk mondta, hogy foglalkoztatják a közeljövőben vásárolni tervezett elektronikai eszköz tulajdonságai, szemben az európaiak 25, illetve 45 százalékával.
Ezzel együtt jár, hogy a magyaroknak sokkal nagyobb elvárásaik is vannak, mint az európai átlagnak. Míg a magyarok 59 százaléka várja az új berendezéstől vagy készüléktől, hogy megkönnyítse és tegye egyszerűbbé az életét, csak az európaiak 42 százalékának van ilyen igénye a felmérés szerint.
A rendelkezésre álló információk értelmezésével viszont gyakrabban gyűlik meg a bajunk: a magyarok 21 százaléka válaszolta, hogy összezavarják az újabb és újabb technológiai szakkifejezések, míg az európai átlag csupán 12 százalék. Míg a magyar válaszadók alig 5 százaléka merte kijelenteni, hogy a közbeszédben forgó minden technológiai kifejezést érti, európai viszonylatban a megkérdezettek több mint 12 százaléka bízik az ilyen irányú jártasságában.
A kutatás eredményei alátámasztják azt a sztereotípiát, hogy a férfiak sokkal fogékonyabbak a technológiai újításokra, 16 és 54 éves kor között háromszor annyi nő, mint férfi válaszolta azt, hogy úgy érzi, nem tudja nyomon követni a technológiai fejlődést. Az 55 éves kor felett viszont fordul a kocka és több férfi aggódik amiatt, hogy nem tud lépést tartani a fejlődéssel. Ez a fordulat Európában csak a 65 éves kor felett következik be.
Érdekes eredmény a kutatók szerint, hogy a nők mindegyik korosztályban nagyobb százalékban válaszolták, hogy az élet minden területén élvezik a technológia vívmányok előnyeit. A legszembetűnőbb a különbség 16-24 éves korosztályban - férfiak 3 százaléka szemben a nők 20 százalékával -, ami a kor előrehaladtával mérséklődik, de még 65 év felett is kétszer annyi nő érzi így, mint férfi.
Az Opinium Research által végzett kutatás 2016. március második felében 10 138 felnőtt online megkérdezésével zajlott.

Forrás: MTI
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.