Elkelt a Cadbury Nyomtatás
2010. január 22. péntek, 03:00

01_22_gazd2

A Cadbury elfogadta a Kraft 18,9 milliárd dolláros vételi ajánlatát, annak ellenére, hogy a cég heteken át harcolt az amerikai édesipari óriás felvásárlása ellen. A 186 éves brit vállalat azután dobta be a törülközőt, hogy egy jelentős külföldi befektető is éreztette: elfogadna egy jobb ajánlatot az amerikai konszerntől. A döntéshez hozzájárult az is, hogy az előzetes hírekkel ellentétben a Hershey nem tett ajánlatot a Cadburyre – tudósít a Guardian. A Kraft a korábbi 770 helyett jelenleg 850 pennyt ígér egy Cadbury részvényért, ami még így is a független elemzők által becsült ár minimuma.


Bár az igazgatótanács döntése nem kötelező erejű, nem valószínű, hogy a részvényesek ellenállnának, miután a menedzsment ezzel megadta magát. Ezzel a Cadbury is csatlakozik ahhoz a mintegy ötven vállalathoz, amelyik elveszítette függetlenségét. Ma már külföldi tulajdonban van a BAA, a Boots, a Cazenove, a Corus, az ICI, a Jaguar Land Rover, a P&O, a Pilkington és a Scottish Power.

A Kraft annak ellenére győzött, hogy a Cadbury kezdettől erőteljesen ellenállt a felvásárlási kísérletnek és jelezte, hogy önállóan kíván érvényesülni. A nagy hagyományokkal rendelkező brit vállalat állásfoglalása a politika támogatását is elnyerte: Lord Mandelson gazdasági miniszter is leszögezte, hogy a Kraft erős ellenállásba ütközik, ha azt hiszi, hogy gyorsan pénzt csinálhat a brit vállalatból. Mandelson megjegyzése állítólag megrendítette a Kraft vezetőjét, Irene Rosenfeld azonban ezt követően találkozott a Cadbury befektetőivel és úgy döntött, hogy érdemes magasabb ajánlatot tenni és a politikai kockázat vállalható.

A Kraft vásárlási szándékát a szakszervezetek is ellenezték, akik szerint az amerikai cég tulajdonszerzésével 30 ezer állás kerülhet veszélybe, mivel a cég ismert agresszív költséghatékonysági intézkedéseiről.

Forrás:

Mai Piac

www.maipiac.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.