Válság ellenére fejlődik a KKV-k kommunikációja Nyomtatás
2009. július 01. szerda, 03:00

 A gazdasági visszaesés ellenére a kisvállalatok azt tervezik, egy éven belül fejleszteni fogják kommunikációs technológiájukat, derült ki a legújabb Avaya kutatásból  


•az egyesült királyságbeli, francia, olasz és orosz kisvállalatok több mint 70 százaléka a vállalatuk kritikus pontjának a kommunikációs technológiát látja
•a kisvállalatok több mint 60 százaléka indít el technológiai beruházást most vagy a következő évben


 Az Avaya a kisvállalatoknál tapasztalható technológiai trendeket vizsgálta legújabb felmérésében. Az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Olaszországban és Oroszországban készült felmérés alapján kiderült, hogy a kisvállalatok többsége most vagy a következő évben kommunikációs technológiájának fejlesztését tervezi. Az eredmény szerint Franciaországban és Oroszországban a vállalatok alkalmazottaik produktivitását leginkább a megfelelő kommunikációs eszközök biztosításával tudják elérni (Franciaországban 56 százalék, Oroszországban 39 százalék szerint ez a legfontosabb szempont), szemben a kompenzációval és a rugalmas munkavégzéssel. Az Egyesült Királyságban és Olaszországban viszont a rugalmas munkavégzés a legfontosabb szempont a munkavállalók produktivitása és lojalitása szempontjából.

A kutatást az Avaya megbízásából az e-Reward készítette 2009 áprilisában, azzal a céllal, hogy információt szerezzen az európai kisvállalatok (vállalatok 20-80 alkalmazottal) gazdasági, technológiai és kommunikációs szokásairól. A felmérés megmutatta, hogy a kisvállalatok a gazdasági visszaesés ellenére továbbra is fontosnak tartják kommunikációs technológiájuk fejlesztését – az Egyesült Királyságban 79, Franciaországban 71, Olaszországban 69, míg Oroszországban 63 százaléka a megkérdezett vállalatoknak kritikus területnek tartja a kommunikációs technológiáját és ezért pénzt is hajlandó rá költeni.

Emellett azonban a kutatás egy olyan piacot tárt fel, mely bizonytalan számos kommunikációs technológia megvalósításában, mint például a telekommunikáció és a mobilitás. A megkérdezettek többsége (Franciaország: 80 százalék, Oroszország: 78 százalék, Olaszország: 65 százalék, Egyesült Királyság: 59 százalék), ha kipróbálhatná és előnyt jelentene a számára, akkor olyan technológiát használna, amellyel az alkalmazottak képesek otthonról is dolgozni. Az egyesült királyságbeli válaszolók 67, míg a francia válaszolók 60 százaléka szerint a kisvállalatok dolgozóit engedni kell otthonról dolgozni, mivel így a munkájuk hatékonyabb, a termelékenységük nő. Olaszországban (74 százalék) és Oroszországban (65 százalék) ezzel szemben úgy vélik, hogy az alkalmazottak otthoni munkája azért kiemelten fontos, mert így a rezsiköltségek nagyban csökkenthetők.

Amikor azonban a kisvállalatok számára elérhetővé válnak azok a feltételek, melyek lehetővé teszik, hogy az alkalmazottak a munkahelytől távol dolgozzanak, kiderül, hogy a vállalatok többsége még nincs erre felkészülve. Oroszországban a válaszadók 57, Olaszországban és Franciaországban 46, míg az Egyesült Királyságban 42 százaléka válaszolta, hogy a dolgozók kevesebb, mint negyede rendelkezik a távoli munkavégzéshez szükséges eszközökkel. Amikor pedig már a megvalósítási fázisba érnek, a kisvállalatok közel kétharmada (Franciaország: 67 százalék, Oroszország: 66 százalék, Olaszország és Egyesült Királyság: 61 százalék) mégis úgy dönt, hogy alkalmazottai mégis az irodában dolgozzanak minden nap. Ennek oka, hogy a vállalatok többsége még nem értette meg, a telekommunikációs technológiákkal az alkalmazottak úgy képesek távolról is a munkájukat ellátni, mintha az irodában ülnének.

Olyan technológiák, mint például az Avaya IP Office, költséghatékony megoldást jelentenek a fejlett kommunikációs képességek kialakítására a kisvállalatok számára. Többek között könnyen elérhetővé válik már a kisvállalatok számára is a vállalati-szintű kommunikációs és ügyfélszolgálati működés, mely könnyen továbbfejleszthető komplexebb üzleti megoldásokká. Az Avaya IP Office egy teljes mértékben moduláris IP–s kommunikációs rendszer, mellyel a kisvállalatok növelhetik termelékenységüket, fejleszthetik ügyfélszolgálatukat és jelentős költségeket takaríthatnak meg. A növekvő vállalatok számára biztosított teljes körű szolgáltatás (telefon, hangposta, IT hálózat, konferenciahívás, ügyfél menedzsment és Egységes Kommunikáció) lehetővé teszi, hogy valamennyi munkatárs számára, bárhol is kelljen dolgoznia, elérhető legyen valamennyi kommunikációs képesség, amire szüksége van a hatékony munkavégzéshez.

Forrás
EUROLEX Consulting


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.