A gépjárművek műszaki vizsgáztatásáról Nyomtatás
2009. augusztus 18. kedd, 03:00

Az EME hat éve szorgalmazza és támogatja a totálkáros gépkocsik esetében az újra forgalomba helyezési eljárás megnehezítését, így csökkentve a visszaéléseket, ezért örülünk a hatóságok e tárgyban várható lépéseinek. Azonban az egyesület igazolva látja a műszaki vizsgáztatás új szoftverjével (Kökir) kapcsolatos korábbi aggodalmait nem csak szakmai, hanem jogi és etikai alapon is.


 

08_18_gazdAlapvető tartalmi módosításokra volt és van szükség: már az első napokon csaknem 20 hibát kellett kijavítani a normális munkamenet fenntarthatósága érdekében, és van olyan terület, ami még most sem működik rendesen – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az Európai Autószervizek Magyarországi Egyesülete.

„Nem tartjuk elfogadhatónak, hogy az NKH a visszaéléseket hozza fel indokként, miért is változtat becslések szerint 10 – 12 milliárd Ft-ért a szoftvereken; 2007-ben szintén ezzel magyarázták az új programok és a drága integrált vizsgálat szükségességét. Elvárjuk, hogy az NKH vonja le a következtetést: ha két év nem volt elég arra, hogy megszüntessék a csalásokat, ne az adófizetők pénzét költsék, vállalják a felelősséget a sikertelenségért. Követeljük, hogy az NKH hozza nyilvánosságra a feltárt visszaéléseket. Ha pedig nincs bizonyítéka a visszaélésekre, ne vádoljon csalással becsületes szervizeket, inkább saját háza táján tegyen rendet, és adjon számot a nyilvánosság elől eltitkolt, a korrupció gyanúját is felvető informatikai beszerzésekről.

Az utóbbi hetekben több nyilatkozat is megjelent hatósági tisztviselők szájából a zöldkártya műszaki vizsgába integrálásáról. E bejelentések célja egyértelmű: megfelelni a kormányzat részéről elvárt hangulatjavításnak, és elterelni a figyelmet a drága, hibáktól hemzsegő Kökirről. Az NKH nem végzett, nem készíttetett hatástanulmányt és nincs a megfelelő szakmai anyag birtokában, amely alapján képes lenne januártól bevezetni a változtatásokat a „zöldkártya” rendszerben. A módosítás jogszabályi háttere még tervezet formájában sem létezik, ezért megkérdőjeleződik a sajtóban tett bejelentések komolysága. Az NKH a változtatással közel kétezer, az utóbbi években sokmilliós beruházással terhelt műhelyt zárna ki a felülvizsgálat végzéséből. Nincs olyan Uniós előírás, amely megkövetelné a műszaki vizsga és a zöldkártya vizsgálat egyesítését, ráadásul az új egységes rendszerben fizetendő díjak az NKH-tól kiszivárgott információk szerint drágábbak lesznek a hatóság közleményében szereplő 17 ezer forintnál. Az EME közlekedésbiztonsági és levegőtisztasági okokból nem tartja jó megoldásnak, hogy az új autókat 4 éves korukig egyáltalán nem kell felülvizsgálatra vinni, ugyanakkor 12 éves kor felett a keveset futó gépkocsikon is évente elvárnák a vizsgát” – áll a közleményben.

Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség

www.objektivhir.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.