Itthon erősítene a magyar buszgyártó Nyomtatás
2009. szeptember 21. hétfő, 03:00

A magyar és az európai piac lehetne az új felvevő piac az autóbuszgyártó NABI Kft. számára, amely jelenleg amerikai városoknak szállít tömegközlekedési eszközöket - mondta el Baranyai Ferenc, a NABI ügyvezető igazgatója Budapesten csütörtökön azon az ünnepségen, amelyen amerikai útjára indították a hétezredik autóbuszt.


09_21_napi1A "jubileumi" buszt a Florida állambeli Gold Coast városába szállítják. Jelenleg a NABI azért az amerikai piacra gyárt, mert ott megfizetik azt a minőséget, amit a magyar cég tud. A menedzsment viszont felkészült arra, hogy a magyar és európai igényeknek megfelelő karosszériákat tervezzen és gyártson autóbuszhoz, vagy akár trolibuszhoz és villamoshoz - válaszolta az ügyvezető igazgató az MTI kérdésére.

Az acélvázas autóbusz karosszériák mellett a NABI CompoBus-okat is gyárt a kaposvári gyárában. Ezek döntően műanyagvázú járművek, amelyeknek az üzemeltetése jóval olcsóbb az acélvázasnál. Az amerikai nagyváros, Los Angeles 2008-ban adott megrendelést 260 jármű gyártására, és tovább 740-re kért opciót, amiből 200-at már lehívtak. A szerződött megrendelés így több mint 400, aminek a szállítását 2010 végéig kell befejezni. Acélvázas autóbuszra kevesebb megrendelése van a NABI-nak - ismerte el az ügyvezető igazgató. Hozzátette: az amerikai kormány a gazdasági válság hatására a közösségi közlekedést támogatja, ami kedvezőbb lehetőségeket jelent a NABI számára is.

A 450 dolgozót foglalkoztató NABI Kft. az amerikai annistoni (Alabama állam) székhelyű NABI Inc. költségközpontjaként működik, ami azt jelenti, hogy az elvárás elsősorban a költséghatékonyság. A megtett intézkedések eredményeként 2006 - az új közvetett tulajdonos, a Cerberus Capital megjelenése óta - 25 százalékkal csökkentek a működési költségek.

A dollár-forint árfolyam változása jelentősen befolyásolja a költségeket - mondta Baranyai Ferenc -, de a fedezeti ügyletekkel ezt sikeresen kezeli a menedzsment. Az éves árbevétel 8 milliárd forint körül van, az adózott nyereség pedig az utóbbi években 600-900 millió forint között mozgott. Tavaly viszont jelentősen visszaesett a profit a kaposvári gyár újraindítása miatt.

Forrás:
Napi Gazdaság Online

www.napi.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.