MNKH: a kereskedőház közreműködésével 600 üzletet kötöttek 10 milliárd forint értékben a magyar kkv-k külpiacokon Nyomtatás
2018. február 05. hétfő, 00:00

Az elmúlt három évben több mint 600 sikeres ügyletet bonyolítottak le külpiacon a magyar kis- és középvállalkozások (kkv) több mint 10 milliárd forint értékben a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) szolgáltatásainak igénybe vételével  - mondta Oláh Zsanett, az MNKH Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek a Budapesten megrendezett Master of Business üzleti találkozón.
A kereskedőház másodszor rendezte meg a Master of Business üzleti találkozót, ahol a kereskedőház 50 országból érkezett partnerei és 200 anyaországi és határon túli magyar kkv képviselői közvetlenül beszélhették meg az adott térség üzleti lehetőségeit.


Oláh Zsanett hangsúlyozta, a kiemelt partnerek külpiacon elért eredményei mutatják, hogy a kereskedőház munkája eredményes, a sikerhez szükség volt a kereskedőház kiemelt partnereire, az exportképes magyar kis- és középvállalkozások teljesítményére is.
A vezérigazgató kiemelte, a kereskedőház a világ valamennyi térségében tud sikereket felmutatni, köztük a Kárpát-medencében, Dél-Amerikában, Távol-Keleten. Oláh Zsanett fontosnak nevezte, hogy a nemzeti kereskedőház minél több országban legyen jelen, és minden szektorban a versenyképes vállalkozások számára üzleti lehetőséget hozzon. A vezérigazgató elmondta, a nemzeti kereskedőház az elmúlt években több ezer kkv-nak tudott olyan eszközt adni, amely üzleti sikerhez vezetett, ez lehet kiállítás, exportfejlesztési képzés. Kiemelte, hogy a kereskedőház partnerminősítő rendszerében cégre szabottan megmondja kkv-partnerének, hogy hol tart a vállalkozás exportképessége, illetve milyen kompetenciákat kellene fejlesztenie. A minősített kkv portfólióját megküldik a kereskedőház külföldi partnereinek az ottani piaci lehetőség feltérképezésére, majd a kapott visszajelzések alapján a vállalkozás eldöntheti, melyik piacra akar belépni, és erre forrást is áldozni - mondta Oláh Zsanett.

A kereskedőház nemrégiben kidolgozta és bemutatta a "Build your city" koncepciót. Eszerint a cégeket integrálják városfejlesztéshez kapcsolódó nagyobb témakörökhöz, például építés, közlekedés, technológia területeken. A programba bekerülő cégek konzorciumot hozhatnak létre egy-egy nagyobb külföldi projekt megvalósítására, így azok a kisvállalkozások is nemzetközi referenciát, külpiaci lehetőséget kapnak, amelyek önállóan nem tudnának tenderen indulni, megbízáshoz jutni - hangsúlyozta a kereskedőház vezérigazgatója.

Hozzátette: a Build your city program azt is lehetővé teszi, hogy a nemzeti kereskedőház külföldre komplett fejlesztési megoldásokat ajánljon magyar vállalkozások részvételével, a keretrendszerbe bekerülhetnek a Kárpát-medencei magyar vállalkozások is.

A vezérigazgató elmondta, a Magyar Nemzeti Kereskedőház folyamatosan optimalizálja képviseletét, újabb területekre lép, az idén az első negyedév végére Japánban nyit irodát, és további két amerikai képviseletet létesít május végén.

 

 

Forrás: MTI

 

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.